Flera knappar funkar inte på cd-spelaren

Allt om billjud, skärmar, GPS, installationsfrågor och tips och råd för Toyota folket. Även rent generella billjudstips är välkomna, då även de kan gynna Toyota ägare.
skalman
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 17 apr 2014, 10:18:18
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 2004
PostOrt: Falkenberg

Flera knappar funkar inte på cd-spelaren

Inlägg av skalman »

Hej!
Är nybliven ägare till en corolla 04 och upptäckte just att vissa saker inte funkar på cd-spelaren. Eller rättare sagt, det enda som funkar är radions on och off samt manuell inställning av frekvens med enter-ratten. Jag kan inte ställa klockan - inget händer när jag trycker in enter-ratten, så jag kan inte få tim och minutsiffrorna att börja blinka. Ingen av knapparna seek, scan eller 1,2,3,4 etc funkar heller. Ingen felkod visas dock. Vad kan vara fel?
Muda
Inlägg: 182
Blev medlem: sön 18 maj 2014, 14:31:50
Bilmodell: JZS161 Aristo, SW20 MR2
PostOrt: -

Re: Flera knappar funkar inte på cd-spelaren

Inlägg av Muda »

Stött på problemet vid ett tidigare tillfälle. Dock är det väldigt kostsamt att reparera bilstereos och ganska omständligt.

Bästa alternativen är antingen köpa en "utbytes" enhet hos närmaste återförsäljare eller köpa en eftermarknads stereo, hållare plus ISO-kontakt.

Sistnämnda är oftast billigare, plus beroende på stereo kan du få fler funktioner, t.ex. usb/aux BT med mera...

http://www.brl.se/sv/artiklar/montering ... -2007.html

En sådan plus ISO-kontakt och en lämplig stereo är vad jag skulle valt.
Skriv svar