Sida 4 av 8

Re: Crown MS123 1984 5M-GE

Postat: tis 29 jun 2010, 17:26:24
av Johnny Blade
Rejj skrev:
Johnny Blade skrev: (hur gör man ett sånt tecken?)
Håll in Alt, slå 248 på numpad. (°, smidigt som tusan tycker jag :D)
Oj! Att jag inte provade den kombinationen. :D
Jag har iaf glömt bort det tills nästa gång jag ska skriva "30°C kallt"

Re: Crown MS123 1984 5M-GE

Postat: tis 29 jun 2010, 17:34:59
av Glenn
Men då kan du leta rätt på denna tråden, sen markerar du gradtecknet, kopierr och klistrar in där du vill skriva det, så enkelt :)

Re: Crown MS123 1984 5M-GE

Postat: tis 29 jun 2010, 17:40:38
av Johnny Blade
Glenn skrev:Men då kan du leta rätt på denna tråden, sen markerar du gradtecknet, kopierr och klistrar in där du vill skriva det, så enkelt :)
Ja.bra ide. ;) Så fick jag göra när jag skulle maila från en dator med Ungerskt tangentbord,det gick inte att hitta något "@".

Re: Crown MS123 1984 5M-GE

Postat: tis 29 jun 2010, 17:47:55
av srylul
Enklare då att "Flagga-R", "charmap" och sen klicka på det tecken man vill ha?

Re: Crown MS123 1984 5M-GE

Postat: fre 03 sep 2010, 17:05:00
av Johnny Blade
Nästa besiktning ska ske innan 31/12-2011.
Jag fick ett bra att veta på rost på ena bakre bärarmen.Det var ett pyttelitet hål på undersidan,det fixar man ju på en timme. ;)

Re: Crown MS123 1984 5M-GE

Postat: fre 03 sep 2010, 17:25:49
av Glenn
Ja, palstic padding härdar snabbt ;)

Nä, men det är väl inget större problem att nita fast en plåt med svetsen :)

Re: Crown MS123 1984 5M-GE

Postat: mån 04 jul 2011, 18:35:28
av Johnny Blade
AC'n var tom när jag ställde på den för sommaren.Ett tryckprov av kompressorn visade att den läckte rejält vid axeltätningen.
Jag lånade Nikwals kompressor från hans Supra MKII,bara för att kolla hur lika dom var.
Bild
Den längst till höger är från Crownen,nästa är från Celica supra (med 5M-GE).
Ska jag använda Suprakompressorn så behöver jag även fästet.Så jag norpade även den från Nikwal (När har tittade bort. :twisted: )
Bild
Tyvärr så var det läckage på Suprans pump också.
Så jag kostade på och köpte nytt från USA (Rockauto.com)
Bild
En kamremssats slank med också.
Dessutom har jag plockat isär och renoverat den kärvande magnetventilen till bakre AC'n och kylskåpet.
Bild

Re: Crown MS123 1984 5M-GE

Postat: mån 04 jul 2011, 20:50:12
av Dale
Blir ölsläde i sommar då? ;-)

Re: Crown MS123 1984 5M-GE

Postat: mån 04 jul 2011, 22:00:35
av Johnny Blade
Oja,men det känns som om det är slutet på sommarn nu,även om man inte riktigt framme vid semestern ännu.
Nu är iaf kamremmen bytt och servoremmen avdragen. :oops:

Re: Crown MS123 1984 5M-GE

Postat: tis 05 jul 2011, 09:56:53
av Glenn
Oj, vad kostade kompressorn ny från US då ?

Och vaddå kylskåpet ?


Försöker laga ACC'n på SAABen nu, efter att ha fyllt med köldmedia får givetvis inte magnetkopplingen nån signal från styrenheten grr.. man får däremot kyla om man tvångskör kompressorn.