Carina TA47 1980 3T-GTE

Här skriver vi om våra bilar, vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen, endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarvisningsbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1596
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Carina TA47 1980 3T-GTE

Inlägg av Johnny Blade » mån 02 dec 2013, 22:19:54

Mjo,fast denna har iaf stått inomhus hela tiden.
Detta hörn hade jag redan börjat kapa i.Nu har jag börjat med nedre delen bakom bakhjulet.

Undrar om jag ska ta bort reservhjulsbaljan helt och stoppa dit nån annan tank istället.Hmm!
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE

Användarvisningsbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1596
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Carina TA47 1980 3T-GTE

Inlägg av Johnny Blade » mån 09 dec 2013, 19:51:53

Usch,det här kommer ta tid.Vintern känns redan för kort.

Nu struntar jag i om det blir snyggt eller inte.Det är trots allt ställen som inte kommer synas.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE

Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 3961
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Carina TA47 1980 3T-GTE

Inlägg av Glenn » tis 10 dec 2013, 02:21:22

Usch vad jag hatar att svetsa rost, imponerande att du orkar :)
/Glenn B - Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse).

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se

Användarvisningsbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1596
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Carina TA47 1980 3T-GTE

Inlägg av Johnny Blade » tis 10 dec 2013, 17:01:13

Uppallad i ett ljust och inte allt för kallt garage gör saken lite roligare.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE

Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 3961
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Carina TA47 1980 3T-GTE

Inlägg av Glenn » ons 11 dec 2013, 01:51:10

Ja, men ändå inte roligt.

Egentligen skulle man ju ha typ en tipgirl när man gör sånt där.
/Glenn B - Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse).

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se

Användarvisningsbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1596
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Carina TA47 1980 3T-GTE

Inlägg av Johnny Blade » ons 11 dec 2013, 16:40:53

Glenn skrev:Ja, men ändå inte roligt.

Egentligen skulle man ju ha typ en tipgirl när man gör sånt där.
Jovars,det hade underlättat,men man kommer åt bra ändå.Det är skönt med ett tomt hjulhus,inga fjäderben,fjädrar,bromsar,bakaxel och sånt som är ivägen för svetsskärmen.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE

Användarvisningsbild
Hornlund
Distriktsansvarig Nord
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: Carina TA47 1980 3T-GTE

Inlägg av Hornlund » fre 13 dec 2013, 19:38:48

Jag blir tvärsemot glenn sugen att laga rost, när jag ser hur fint du gör. Har du använt ett armeringsjärn i nederkant bak?
/ Mikael, MR2x2 & IS200.

Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 3961
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Carina TA47 1980 3T-GTE

Inlägg av Glenn » fre 13 dec 2013, 22:57:07

Senast jag tyckte det var kul att laga rost var nog typ 1992 ? i gymnasiet :)
/Glenn B - Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse).

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se

Kapten Haddock
Inlägg: 116
Blev medlem: ons 12 jun 2013, 23:12:30
Bilmodell: celica ta22
Årsmodell: 73

Re: Carina TA47 1980 3T-GTE

Inlägg av Kapten Haddock » lör 14 dec 2013, 00:07:45

herregud vilket jobb..
Jag tycker jag har det jobbigt:p
hoppas du håller ut hela vintern!


mvh//

Användarvisningsbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1596
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Carina TA47 1980 3T-GTE

Inlägg av Johnny Blade » mån 16 dec 2013, 22:34:19

Hornlund skrev:Jag blir tvärsemot glenn sugen att laga rost, när jag ser hur fint du gör. Har du använt ett armeringsjärn i nederkant bak?
Ja.Det blev en bit fönsterbleck där bak. :oops: Det kändes som om det blev lite fladdrigt,så jag förstärkte med ett armeringsjärn.
Bild
På 81'an så tog jag bort den plåten,det blev lite för tomt.
Bild
Nu har jag hållit på med att kapa bort och göra om en massa som jag gjorde när jag var "ung och dum" :evil:
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE

Skriv svar