Toyota Corolla KE20 | Nissarolla

Här skriver vi om våra bilar, vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen, endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Corolla KE20 | Nissarolla

Inlägg av Glenn »

Själv skulle jag iofs hellre stoppa i en saabmotor än just CA18DET/CA20DET, gillar inte alls dom snurrorna, men i detta fallet kan man ju förstå att det underlättar på många sätt att bara ta den kompletta drivlinan osv.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Lingonorm
Inlägg: 7
Blev medlem: lör 25 jun 2011, 10:17:00
Bilmodell: Corolla KE20
Årsmodell: 1976

Toyota Corolla KE20 | Nissarolla - Update 3/9 -11

Inlägg av Lingonorm »

Tjenaaaa!

Ja då var det dags för uppdatering! Dock, det kommer bli sega uppdateringar pga mycket eftermiddag/natt jobb!
Iaf, innan jag visar bilderna så hände något liiite roligt idag när jag och kompisen var i garaget för att skura upp golvet!
Det kom hem helt random person som vi ALDRIG har sett förut. Stod 10 cm ifrån polarens ansikte och frågade om han kunde få plocka metallskroten som låg utanför garaget.
Jaaaa..? Jo det kan du väll säger vi då! Han bara skickade in allt han kunde få rätt in i sin nya Passat! Han körde 3 vändor för att få med sig allt! Haha!
Bild

Här kommer bilderna på vad vi har gjort idag ;)
Bort med det gamla!
Bild

Upp med det nya ;)
Bild

Vi pallade upp bakvagnen snabbt på kompisens KE20! Det kommer bli brett ;)
Bild

Det ligger lite delar var överallt ;)
Bild

Polarens och min! :)
Bild

Titta titta ;) Vad är det som ligger här? ;) Kanske ett projekt i framtiden eller? ;)
Bild
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Toyota Corolla KE20 | Nissarolla - Update 3/9 -11

Inlägg av Glenn »

Lingonorm skrev: Ja då var det dags för uppdatering! Dock, det kommer bli sega uppdateringar pga mycket eftermiddag/natt jobb!
Iaf, innan jag visar bilderna så hände något liiite roligt idag när jag och kompisen var i garaget för att skura upp golvet!
Det kom hem helt random person som vi ALDRIG har sett förut. Stod 10 cm ifrån polarens ansikte och frågade om han kunde få plocka metallskroten som låg utanför garaget.
Jaaaa..? Jo det kan du väll säger vi då! Han bara skickade in allt han kunde få rätt in i sin nya Passat! Han körde 3 vändor för att få med sig allt! Haha!
Haha :D ..påminner om när farsan byggde husbil på en LT31 och skar loss flaket och funderade på hur han skulle kunna bli av med det, typ betala nån för att hämta det eller hur han skulle göra, ungefär då kommer det en snubbe, pekar på flaket och frågar om han ska ha kvar flaket till nåt.. "näää, hur så ?", han ville gärna köpa det billigt, farsan sa typ "ta bort det härifrån så är det ditt", varvid han kom tillbaka senare och hämtade det, han skulle tydligen bygga traktorkärra av det :) ..win win situation :)

Han sa inte vad han skulle ha skrotet till ? ..lär väl inte gett många spänn om man säljer det till metallåtervinning så det måste ju vara nåt annat ?

Hur ska du göra med spårvidden, ska du minska ner den (inte helt lätt utan att byta bakaxel), fixa fälgar med knasig offset, eller helt enkelt skärmbredda ?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Lingonorm
Inlägg: 7
Blev medlem: lör 25 jun 2011, 10:17:00
Bilmodell: Corolla KE20
Årsmodell: 1976

Re: Toyota Corolla KE20 | Nissarolla - Update 3/9 -11

Inlägg av Lingonorm »

Glenn skrev: Han sa inte vad han skulle ha skrotet till ? ..lär väl inte gett många spänn om man säljer det till metallåtervinning så det måste ju vara nåt annat ?

Hur ska du göra med spårvidden, ska du minska ner den (inte helt lätt utan att byta bakaxel), fixa fälgar med knasig offset, eller helt enkelt skärmbredda ?
Intill oss så finns det ett ställe som säljer skrot. (Tror jag jag iaf!)
Antog att han sålde all skit ;) Han fick väll typ 10kr kg eller något :P Sammanlagt kanske 200kr då haha!

Det ska bli skärmbreddning ;) Den ska bli så bred och fin Corollan :D 16 cm rätt ut mätte vi förut att breddningen måste vara :D Tror det kommer bli rätt ballt faktiskt :)
Användarens profilbild
Vesa
Moderator
Inlägg: 1032
Blev medlem: tis 31 mar 2009, 19:06:53
Bilmodell: Previa GL RWD
Årsmodell: 96
PostOrt: Rosersberg
Land (Country): Sweden
Ort: Rosersberg

Re: Toyota Corolla KE20 | Nissarolla - Update 3/9 -11

Inlägg av Vesa »

Lingonorm skrev:
Glenn skrev: Han sa inte vad han skulle ha skrotet till ? ..lär väl inte gett många spänn om man säljer det till metallåtervinning så det måste ju vara nåt annat ?

Hur ska du göra med spårvidden, ska du minska ner den (inte helt lätt utan att byta bakaxel), fixa fälgar med knasig offset, eller helt enkelt skärmbredda ?
Intill oss så finns det ett ställe som säljer skrot. (Tror jag jag iaf!)
Antog att han sålde all skit ;) Han fick väll typ 10kr kg eller något :P Sammanlagt kanske 200kr då haha!

Det ska bli skärmbreddning ;) Den ska bli så bred och fin Corollan :D 16 cm rätt ut mätte vi förut att breddningen måste vara :D Tror det kommer bli rätt ballt faktiskt :)

:shock: :shock: 16 cm. på VARJE sida :?: Kommer att slå mina skärm"breddare" :(
Mvh. Vesa 070-9442500 Intresserad/Köpes allt 1970-82

Rallyrolla KE 25-71 ( TE27 ), KE25-74 Röd, KE25-74 1,8L Svart, KE 25-72 Röd, KE25 -72 Blå, KE20-73 1,8L, KE20 -77 Delar säljes , Previa GL -96, TE72 -80 , Charmant -84

Galleri: http://vesa.toyotaclubsweden.com/#home
Mail: vesa_akola@hotmail.com
Lingonorm
Inlägg: 7
Blev medlem: lör 25 jun 2011, 10:17:00
Bilmodell: Corolla KE20
Årsmodell: 1976

Re: Toyota Corolla KE20 | Nissarolla - Update 3/9 -11

Inlägg av Lingonorm »

Vesa skrev:
Lingonorm skrev:
Glenn skrev: Han sa inte vad han skulle ha skrotet till ? ..lär väl inte gett många spänn om man säljer det till metallåtervinning så det måste ju vara nåt annat ?

Hur ska du göra med spårvidden, ska du minska ner den (inte helt lätt utan att byta bakaxel), fixa fälgar med knasig offset, eller helt enkelt skärmbredda ?
Intill oss så finns det ett ställe som säljer skrot. (Tror jag jag iaf!)
Antog att han sålde all skit ;) Han fick väll typ 10kr kg eller något :P Sammanlagt kanske 200kr då haha!

Det ska bli skärmbreddning ;) Den ska bli så bred och fin Corollan :D 16 cm rätt ut mätte vi förut att breddningen måste vara :D Tror det kommer bli rätt ballt faktiskt :)

:shock: :shock: 16 cm. på VARJE sida :?: Kommer att slå mina skärm"breddare" :(
Hehe det kommer bli brett ;) Dock så kommer det nog bli 19cm t.om på varje sida! Vi mätte bara på ena sidan som var lite längre in än den andra.. Så ah, ännu bredare ;) Men vi ska allt få se ;)
Skriv svar