Starlet 16V -80 (grupp F stuk)

Här skriver vi om våra bilar, vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen, endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
JEANSGARAGET
Inlägg: 46
Blev medlem: fre 26 nov 2010, 13:24:18
Bilmodell: Starlet 16V
Årsmodell: 1980
PostOrt: 77136
Land (Country): Sverige
Företagsnamn: JEANSGARAGET Motorsport

Re: Starlet 16V -80 (grupp F stuk)

Inlägg av JEANSGARAGET »

Glenn skrev:På den sista bilden får jag dessvärre Lada Niva-vibbar, läskigt :) annars gillar jag bilen skarpt :)

Är det O.Z fälgar ? ska du inte lacka dit röd text isåfall ?

Lada niva-vibbar, haha, det får du nog utveckla så får ja se om det är något jag kan göra åt, den är juh som sagt inte riktigt klar i fronten. Fortfarande osäker på hur blinkers och ev. kofångarfråga ska lösas, även listerna runt lyserna på huven saknas än så länge.

Men du menar kanske att den är hög antar jag. Normalt sett brukar mina bilar vara av absolut lägsta sort. Men med det tänkta rallystuket på denna tycker jag stuket känns bra med orginalhöjd (+större hjul) fram och sänkt lite bak. kanske blir den liite lägre till sommaren.

Angående fälgar så är märket o modellen Zender Turbo. Och sådana röda dekaler ska på, zender på ena sidan och turbo på andra, rundade efter fälgens radie.

/ Chrille
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Starlet 16V -80 (grupp F stuk)

Inlägg av Glenn »

Jag vet inte riktigt varför, det var just den sista bilden, direkt när jag såg den tänkte jag "Lada Niva", och det var ingen trevlig tanke :) ..men det är nog bara vinkeln eller nåt, även om dom är lite lika i formen också vilket jag aldrig tänkt på innan :)

Blir nog bra med text på fälgarna skulle jag tro :)
Senast redigerad av Glenn den tor 10 feb 2011, 19:03:53, redigerad totalt 1 gånger.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Starlet 16V -80 (grupp F stuk)

Inlägg av Glenn »

Lika som bär ?

Bild

Bild

? :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
JEANSGARAGET
Inlägg: 46
Blev medlem: fre 26 nov 2010, 13:24:18
Bilmodell: Starlet 16V
Årsmodell: 1980
PostOrt: 77136
Land (Country): Sverige
Företagsnamn: JEANSGARAGET Motorsport

Re: Starlet 16V -80 (grupp F stuk)

Inlägg av JEANSGARAGET »

Glenn skrev:Jag vet inte riktigt varför, det var just den sista bilden, direkt när jag såg den tänkte jag "Lada Niva", och det var ingen trevlig tanke :) ..men det är nog bara vinkeln eller nåt, även om dom är lite lika i formen också vilket jag aldrig tänkt på innan :)

Blir nog bra med text på fälgarna skulle jag tro :)
Var beredd att kanske hålla med liite, men nu när du la upp bilden ångrar jag mig, båda har runda lysen, båda är vita, båda har 4 svarta däck, men där slutar nog likheterna, haha. Men å andra sidan, Nivan är rätt hardcore den å :-)

MVH
Panneldarn
Inlägg: 104
Blev medlem: fre 18 dec 2009, 11:29:00
Bilmodell: Corolla wagon
Årsmodell: 1990
PostOrt: Oxelösund
Land (Country): Sverige

Re: Starlet 16V -80 (grupp F stuk)

Inlägg av Panneldarn »

'Amen så sabla härlig bil!!! :clap:
fraSSe
Inlägg: 35
Blev medlem: sön 12 apr 2009, 09:29:43
Bilmodell: Starlet 1,2 Starlet Gr. H
Årsmodell: 1980
PostOrt: Vendelsö
Land (Country): Sweden
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Starlet 16V -80 (grupp F stuk)

Inlägg av fraSSe »

Fick du ordning på kärran så du kom hem från Svenska rallyt? Eller blev det kallt?

Den var ännu ballare i verkligheten!

/
frasse
JEANSGARAGET
Inlägg: 46
Blev medlem: fre 26 nov 2010, 13:24:18
Bilmodell: Starlet 16V
Årsmodell: 1980
PostOrt: 77136
Land (Country): Sverige
Företagsnamn: JEANSGARAGET Motorsport

Re: Starlet 16V -80 (grupp F stuk)

Inlägg av JEANSGARAGET »

fraSSe skrev:Fick du ordning på kärran så du kom hem från Svenska rallyt? Eller blev det kallt?

Den var ännu ballare i verkligheten!

/
frasse
Gött att du gilla den. Var rätt kul att komma till OK i Hagfors "i och med" den mindre folksamlingen bilen orsakade :-)

Jo, hemresan gick fint, läcker bara lite vatten vid anslutningen till värmepaketet, inget allvarligt men så förbövligt trångt att komma åt att fixa. Söndagen blev det sjöåkning och måndagen skogsåkning, mycket trevlig busbil :-)
JEANSGARAGET
Inlägg: 46
Blev medlem: fre 26 nov 2010, 13:24:18
Bilmodell: Starlet 16V
Årsmodell: 1980
PostOrt: 77136
Land (Country): Sverige
Företagsnamn: JEANSGARAGET Motorsport

Re: Starlet 16V -80 (grupp F stuk)

Inlägg av JEANSGARAGET »

En liten, och relativt usel film finns nu på Starleten på www.jeansgaraget.se


//CG
Användarens profilbild
Starlan1
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:13
Bilmodell: Toyota Starlet
Årsmodell: 1981
PostOrt: Djurås
Land (Country): Sverige
Ort: Gagnef

Re: Starlet 16V -80 (grupp F stuk)

Inlägg av Starlan1 »

Så jävla nice C ! :D ;) Vill oxå!...
Tack för filmen ! Kommer snart o hälsar på !
/Anders
Toyota Starlet S -81 Röd
Toyota Starlet S -81 Orange
Toyota Starlet 83
Toyota Starlet 80 kaross
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Starlet 16V -80 (grupp F stuk)

Inlägg av Glenn »

hehe såg ju kul ut det där :)

Men jag tror du behöver ett par rejäla extraljus ? :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar