Carina TA47 1981 3T-C

Här skriver vi om våra bilar, vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen, endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
backbone
Inlägg: 16
Blev medlem: ons 29 jul 2009, 19:40:15
Bilmodell: carina
Årsmodell: 81
PostOrt: Bollnäs

Carina TA47 1981 3T-C

Inlägg av backbone »

har en carina som jag ägt och brukat som till jobbet bil under några år. tyvärr så ansåg besiktningen att den inte dög som fordon längre utan dömde bort den skrot.
full i rost är den, överallt. stötdämpartornen, hjulhus bak på båda sidor, båda trösklarna, balkar, hål i golv under sätet höger fram, båda dörrarna är totalt slut under. höger skärm vill man bara gråta åt. men..... jag kan inte göra mig av med den! jag har tagit ut motor och låda plus en massa andra bra att ha saker.

vad ska jag göra med den då?

så här blir det:

Motor: 3t-c
Turbo: Garrett. nån saab historia. en liten en.
Tändning: edis
Bränslesystem: Mega-sprut. bensin.
växellåda: det jag har råd med... måste inte vara toyota.
Bakaxel: det jag har råd med... måste inte vara toyota.

Tänkbar effekt: hundra liter hästar dvs 180hk i ett första steg, större turbo är aktuell.

kaross: det största frågetecknet..... bur? besiktningsbar? ren gatbil?

hur sjutton lägger man in bilder? får jag hjälp med det så får ni se vraket ;)
Användarens profilbild
Vesa
Moderator
Inlägg: 1032
Blev medlem: tis 31 mar 2009, 19:06:53
Bilmodell: Previa GL RWD
Årsmodell: 96
PostOrt: Rosersberg
Land (Country): Sweden
Ort: Rosersberg

Re: Carina TA47 1981 3T-C

Inlägg av Vesa »

backbone skrev:har en carina som jag ägt och brukat som till jobbet bil under några år. tyvärr så ansåg besiktningen att den inte dög som fordon längre utan dömde bort den skrot.
full i rost är den, överallt. stötdämpartornen, hjulhus bak på båda sidor, båda trösklarna, balkar, hål i golv under sätet höger fram, båda dörrarna är totalt slut under. höger skärm vill man bara gråta åt. men..... jag kan inte göra mig av med den! jag har tagit ut motor och låda plus en massa andra bra att ha saker.

vad ska jag göra med den då?

så här blir det:

Motor: 3t-c
Turbo: Garrett. nån saab historia. en liten en.
Tändning: edis
Bränslesystem: Mega-sprut. bensin.
växellåda: det jag har råd med... måste inte vara toyota.
Bakaxel: det jag har råd med... måste inte vara toyota.

Tänkbar effekt: hundra liter hästar dvs 180hk i ett första steg, större turbo är aktuell.

kaross: det största frågetecknet..... bur? besiktningsbar? ren gatbil?

hur sjutton lägger man in bilder? får jag hjälp med det så får ni se vraket ;)
Köp mina KE20 & 25. 25:an har det suttit en 3TC i så det blir en Corolla Coupe -76;a med mycke pulver :D
Mvh. Vesa 070-9442500 Intresserad/Köpes allt 1970-82

Rallyrolla KE 25-71 ( TE27 ), KE25-74 Röd, KE25-74 1,8L Svart, KE 25-72 Röd, KE25 -72 Blå, KE20-73 1,8L, KE20 -77 Delar säljes , Previa GL -96, TE72 -80 , Charmant -84

Galleri: http://vesa.toyotaclubsweden.com/#home
Mail: vesa_akola@hotmail.com
backbone
Inlägg: 16
Blev medlem: ons 29 jul 2009, 19:40:15
Bilmodell: carina
Årsmodell: 81
PostOrt: Bollnäs

Re: Carina TA47 1981 3T-C

Inlägg av backbone »

jo det skulle vara något det! :) nä.... budgeten är minimal så det blir inga fler karosser just nu. letar i Australien efter ett EFI insug till 3t-c. dom fanns i japan med insprut så jag försöker få en polare som bor där nere att hjälpa mig att lokalisera prylarna.
backbone
Inlägg: 16
Blev medlem: ons 29 jul 2009, 19:40:15
Bilmodell: carina
Årsmodell: 81
PostOrt: Bollnäs

Re: Carina TA47 1981 3T-C

Inlägg av backbone »

så här ser den ut.
Bilagor
rooost!
rooost!
Carina1.JPG (92.69 KiB) Visad 9484 gånger
Användarens profilbild
Vesa
Moderator
Inlägg: 1032
Blev medlem: tis 31 mar 2009, 19:06:53
Bilmodell: Previa GL RWD
Årsmodell: 96
PostOrt: Rosersberg
Land (Country): Sweden
Ort: Rosersberg

Re: Carina TA47 1981 3T-C

Inlägg av Vesa »

backbone skrev:så här ser den ut.
Ser ju fräsch ut :D Med tanke på vad man är van med :(
Mvh. Vesa 070-9442500 Intresserad/Köpes allt 1970-82

Rallyrolla KE 25-71 ( TE27 ), KE25-74 Röd, KE25-74 1,8L Svart, KE 25-72 Röd, KE25 -72 Blå, KE20-73 1,8L, KE20 -77 Delar säljes , Previa GL -96, TE72 -80 , Charmant -84

Galleri: http://vesa.toyotaclubsweden.com/#home
Mail: vesa_akola@hotmail.com
backbone
Inlägg: 16
Blev medlem: ons 29 jul 2009, 19:40:15
Bilmodell: carina
Årsmodell: 81
PostOrt: Bollnäs

Re: Carina TA47 1981 3T-C

Inlägg av backbone »

Hehe jag ska ta lite mer bilder så får du se! nä... det är ju inte den värsta rost högen men det räcker och blir över. är fundersam över trösklarna... är inte mycket svets som fastnar där så jag får nog byta ut hela tröskeln på en gång. kanske man kan få hjälp av en plåtis med det?
Skriv svar