Carina Ta62l -83

Här skriver vi om våra bilar, vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen, endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
nyberrg
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 21 apr 2014, 17:30:40
Bilmodell: Carina TA62
Årsmodell: 1983
PostOrt: Visby

Re: Ta62l

Inlägg av nyberrg »

Glenn skrev:
nyberrg skrev:Fick? Sånt där fint ska man inte ge bort :D

Här har du lite inspiration
Nämen fy FAN, folk med stretchdäck och trasig camber borde ju få stryk, speciellt om dom gör det på en toyota..
Den bilen används för drifting så den går att köra fint med ändå, min går också att köra ännu ;)

Bild

Angående fälgar och sänkning så har jag 15x9" et0 med 195/45 runt om, behövs inga spacers men jag har 5mm bak för att få lite mera poke.
Vill du ha billigare fälgar så är det väl xxr och rota som har några lite mera old school modeller. Annars så finns work, ssr, volk osv.

Fjäderbenen fram är ombyggda till coilovers med grejer från rallyshop och golfstötdömpare (kortare än original). Bak kör jag kapade sänkfjädrar till volvo 240 och framstötdämpare till nån gammal saabmodell

Sänkfjädrar till AE86 funkar men du måste modifiera tallriken som fjädern står i på bakaxeln. Fram vet jag inte hur bra det passar men vet att andra har använt sig av det!
Användarens profilbild
Bempa
Moderator
Inlägg: 1017
Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
Årsmodell: 88
PostOrt: By Kyrkby
Land (Country): Sverige
Ort: Avesta

Re: Ta62l

Inlägg av Bempa »

nyberrg skrev:
Glenn skrev:
nyberrg skrev:Fick? Sånt där fint ska man inte ge bort :D

Här har du lite inspiration
Nämen fy FAN, folk med stretchdäck och trasig camber borde ju få stryk, speciellt om dom gör det på en toyota..
Den bilen används för drifting så den går att köra fint med ändå, min går också att köra ännu ;)

Bild

Angående fälgar och sänkning så har jag 15x9" et0 med 195/45 runt om, behövs inga spacers men jag har 5mm bak för att få lite mera poke.
Vill du ha billigare fälgar så är det väl xxr och rota som har några lite mera old school modeller. Annars så finns work, ssr, volk osv.

Fjäderbenen fram är ombyggda till coilovers med grejer från rallyshop och golfstötdömpare (kortare än original). Bak kör jag kapade sänkfjädrar till volvo 240 och framstötdämpare till nån gammal saabmodell

Sänkfjädrar till AE86 funkar men du måste modifiera tallriken som fjädern står i på bakaxeln. Fram vet jag inte hur bra det passar men vet att andra har använt sig av det!
Snygg bil Nyberrg!! Släng upp en projekttråd här på forumet, vi behöver lite mera aktivt folk här!!
Benny Gustavson

AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
Användarens profilbild
Bempa
Moderator
Inlägg: 1017
Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
Årsmodell: 88
PostOrt: By Kyrkby
Land (Country): Sverige
Ort: Avesta

Re: Carina Ta62l -83

Inlägg av Bempa »

Till trådstartaren:
Fick du den där bilen? Den är ju knappt rostig! Det måste bli ett officielt "YOU SUCK" haha. Klockrent att att få en sådan fin bil!
Ser framemot utvecklingen på denna bil!
Benny Gustavson

AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
Antesvante
Inlägg: 11
Blev medlem: tor 20 aug 2015, 09:50:53
Bilmodell: Carina Ta62 -83
Årsmodell: 1983
PostOrt: Malmberget
Land (Country): Sverige

Re: Carina Ta62l -83

Inlägg av Antesvante »

Bempa skrev:Till trådstartaren:
Fick du den där bilen? Den är ju knappt rostig! Det måste bli ett officielt "YOU SUCK" haha. Klockrent att att få en sådan fin bil!
Ser framemot utvecklingen på denna bil!
Jess. Behövde endast gräva fram den under snön och flytta den för att få den. Helt rätt, enda rosten är den som syns på framskärmen :-)
Antesvante
Inlägg: 11
Blev medlem: tor 20 aug 2015, 09:50:53
Bilmodell: Carina Ta62 -83
Årsmodell: 1983
PostOrt: Malmberget
Land (Country): Sverige

Re: Carina Ta62l -83

Inlägg av Antesvante »

Till salu!
Zoomorphic
Inlägg: 108
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 19:19:40
PostOrt: Sverige

Re: Carina Ta62l -83

Inlägg av Zoomorphic »

Hur mycket?
Bygger hellre än kör!
Antesvante
Inlägg: 11
Blev medlem: tor 20 aug 2015, 09:50:53
Bilmodell: Carina Ta62 -83
Årsmodell: 1983
PostOrt: Malmberget
Land (Country): Sverige

Re: Carina Ta62l -83

Inlägg av Antesvante »

Kring 12 000 kanske, det är det priset jag sett på en likadan. Något rostmärke enligt bilderna. T50 låda. Motor går men olja har tryckts till vattnet. Inte sett vatten i oljan dock så nya packningar kan vara bra. Eller 4age som var min plan.
Skriv svar