1984 Celica Supra MA61

Här skriver vi om våra bilar, vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen, endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
Bempa
Moderator
Inlägg: 1017
Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
Årsmodell: 88
PostOrt: By Kyrkby
Land (Country): Sverige
Ort: Avesta

Re: 1984 Celica Supra MA61

Inlägg av Bempa »

Nicely done on the rust!
Benny Gustavson

AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
Christoph
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 25 jan 2015, 14:12:38
Bilmodell: Celica Supra MA61
Årsmodell: 1984
PostOrt: Göteborg

Re: 1984 Celica Supra MA61

Inlägg av Christoph »

Thank you :)

It has been a lot of work on the rust, but we have only repaired the most necessary areas. There is a lot more work to do...

It´s a 5M-GE, the 170hp version without EGR and cat. :)

Unfortunately right after i arrived in Gothenburg the headgasket broke and its running on 4 cylinders now... but its still running smooth and quite strong :)

Headgasket set, head studs and other bits are ordered already... it should be fixed in a few weeks...
Muda
Inlägg: 182
Blev medlem: sön 18 maj 2014, 14:31:50
Bilmodell: JZS161 Aristo, SW20 MR2
PostOrt: -

Re: 1984 Celica Supra MA61

Inlägg av Muda »

It's actually not that much work involved exchanging the gasket itself. According to Toyotas flat rate times it's a 5-6 hours job. Did it on my 5ME (main difference is one camshaft and timing chain instead of belt). Way more time consuming doing a swap, unless your going for the 6M that is...
Skriv svar