Trimming av org.motor

Här skriver vi om våra bilar, vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen, endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Corolla-dude
Inlägg: 4
Blev medlem: fre 22 aug 2014, 16:01:28
Bilmodell: Corolla DX
Årsmodell: 1982
PostOrt: Asker
Land (Country): Norge

Trimming av org.motor

Inlägg av Corolla-dude »

Hei!

Noen her som vet noe om hva man kan gjøre med den org. 1,3-literen i Corolla DX KE70 1982-mod for å få noe mer power ut av den til en overkommelig pris?? Web adresser og linker taes gjerne imot.....

Hilsen Espen Monsen(Norge)
DSC_0155.jpg
DSC_0155.jpg (118.73 KiB) Visad 9632 gånger
Användarens profilbild
Starlan1
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:13
Bilmodell: Toyota Starlet
Årsmodell: 1981
PostOrt: Djurås
Land (Country): Sverige
Ort: Gagnef

Re: Trimming av org.motor

Inlägg av Starlan1 »

Vor mange hester er de du vil ha ?
Toyota Starlet S -81 Röd
Toyota Starlet S -81 Orange
Toyota Starlet 83
Toyota Starlet 80 kaross
Corolla-dude
Inlägg: 4
Blev medlem: fre 22 aug 2014, 16:01:28
Bilmodell: Corolla DX
Årsmodell: 1982
PostOrt: Asker
Land (Country): Norge

Re: Trimming av org.motor

Inlägg av Corolla-dude »

Hei ja....
Det er vel orginalt 57 HK i denne bilen og med min automat kasse og gode bremser(nye rør og nye skiver) hadde det varit gromt med 20-30 HK mer, men det er så mycket som ar forsvarligt uten at jeg inte får den godkand pga av(CO2-utslipp m.m). Jeg vet man kan sette annen motor i den f.eks Volvo 240! Men det er ikke aktuellt da jeg er valdigt fornøyd med den motoren som sitter i
(gått 110 000 km) og ønsker bare litt større ytelse slik at bla. det går an og ligge og cruise i 120 km/t uten og føle at bilen går på maks hastighet...ock at den kan gå litt roligere/penere...

På forhånd takk!

Hilsen Corolla-duden!
Användarens profilbild
Starlan1
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:13
Bilmodell: Toyota Starlet
Årsmodell: 1981
PostOrt: Djurås
Land (Country): Sverige
Ort: Gagnef

Re: Trimming av org.motor

Inlägg av Starlan1 »

Ok För att nå 20-30 hk mer måste du byta Kamaksel ! En mild som tex Kent cam T125 !
Om det är problem med co2 utsläpp i norge, så Kan du fräsa av topstykke 2 mm og renovera den helt med nya styrningar o tätningar +borra upp huvudmunstycket fra 1,06mm til 1,2 mm og ge den lit mer förtändning !-12gr ! montera 2 "udstöt ,det gir ca 75 hk
Mvh A
Toyota Starlet S -81 Röd
Toyota Starlet S -81 Orange
Toyota Starlet 83
Toyota Starlet 80 kaross
Corolla-dude
Inlägg: 4
Blev medlem: fre 22 aug 2014, 16:01:28
Bilmodell: Corolla DX
Årsmodell: 1982
PostOrt: Asker
Land (Country): Norge

Re: Trimming av org.motor

Inlägg av Corolla-dude »

Ok, takk for opplysningene, du har vel ikke noe forslag til hvor man får kjøpt bla. kent kamakselen m.m?

Hilsen Corolla-Dude

Og vet du av hvor jeg kan få kjøpt en siderute/event.dør fører side, da ruta/glaset er knust... Og bilglass forhandlere i Norge skal ha
Nkr 3400,- for bare ruta....
Användarens profilbild
Starlan1
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:13
Bilmodell: Toyota Starlet
Årsmodell: 1981
PostOrt: Djurås
Land (Country): Sverige
Ort: Gagnef

Re: Trimming av org.motor

Inlägg av Starlan1 »

Corolla-dude skrev:Ok, takk for opplysningene, du har vel ikke noe forslag til hvor man får kjøpt bla. kent kamakselen m.m?

Hilsen Corolla-Dude

Og vet du av hvor jeg kan få kjøpt en siderute/event.dør fører side, da ruta/glaset er knust... Og bilglass forhandlere i Norge skal ha
Nkr 3400,- for bare ruta....
Det er bare og konkte dem ! http://www.kentcams.com/ Du må sende din egen kamaksel til dem
og fortelle att du vil ha den gjort efter T125 ! De koster lit penger men ok ändå !
Du kan väl söka här på forumet efter siderute ! Finns der ingen i Norge typ som på Hedmarks bilsenter ?
www.3tcgarage.com måske ?
Mvh
Toyota Starlet S -81 Röd
Toyota Starlet S -81 Orange
Toyota Starlet 83
Toyota Starlet 80 kaross
Skriv svar