Toyotglide, hugger och stor skillnad varvtal vid växling

Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Kategoriregler
Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Bobis
Inlägg: 66
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 10:03:26

Toyotglide, hugger och stor skillnad varvtal vid växling

Inlägg av Bobis »

Tja

Blivit med ny skönhet med 2stegs automat bakom en 3k, aldrig vart i kontakt med gamla automatare innan.. Corolla ke20 -74

Saknar varvräknare men tar från luften

Vid P ca 2500varv, lägger jag i växel så dimper ner till ca1000varv om ens det, ska den bete sig så??
Antar att det är skillnaden invarv som även gör att det hugger till en del när det byts växel

Någon som har mer erfarenhet om dessa än mig :)
Joel Boberg 070-720 94 20
Lexus IS200 'Miami BoomBox' - KW coilovers v3, AEZ Xylo 19", Ljud (JL Audio/Audison/Pioneer)
Corolla -74 KE20, vad har jag gett mig in på...