Skillnad i en K40 K50 låda kort/lång v-spak

Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Kategoriregler
Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Användarvisningsbild
Swecap
Inlägg: 469
Blev medlem: ons 04 mar 2009, 22:43:11
PostOrt: Nora
Land (Country): Sweden
Ort: Örebro

Skillnad i en K40 K50 låda kort/lång v-spak

Inlägg av Swecap » tis 07 aug 2012, 21:50:13

Ja hur ser dom ut inuti ??
På ke16 är det lång v-spak och även andra splines
på in och utg axel
En Starlet låda jag har är det kort v-spak
Likaså på en corolla K50

Vad tror ni
Kan msn få ihop K50 drev i en K40 med kort v-spak ??

Tacksam för tips innan jag börjar riva

Verkar även vara lite olika längder på lådorna
Någon som vet nå exakt ??
Corona RT46 -68
Corona RT40 -66
Celica RA23 -77

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst