Fälgar eller spacers ?

Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Kategoriregler
Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
bjorkand
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 08 okt 2011, 16:26:20
Bilmodell: starlet

Fälgar eller spacers ?

Inlägg av bjorkand »

Hej!

Bil: Starlet -84 rwd

Jag har lite bekymmer med min kommande vinterbil, ska sätta på 15" is-däck på den men vet inte vad jag kan använda för fälgar eller kanske ska jag göra bultade spacers och förändra bultmönstret till 4x100?? Hur tjocka ska spacern då vara, är inte så insatt i det där med et och sånt ( men jag hoppas nån kan lära mig...? ) Så ge gärna lite förslag på lösningar.

MVH: bjorkand