Celica RA23 -77 hjullager höger fram.

Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Kategoriregler
Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Mobol
Inlägg: 16
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 11:47:37
Bilmodell: Celica TA22
Årsmodell: 1977
PostOrt: Oslo
Land (Country): Norge

Celica RA23 -77 hjullager höger fram.

Inlägg av Mobol »

Som topic lyder, vart får jag tag på det det?
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1714
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Celica RA23 -77 hjullager höger fram.

Inlägg av Johnny Blade »

Jag skulle gissa på att det är samma som tex Corolla KE70 och Carina Ta40/47.
Enligt meca så ska det vara samma som Supra och Model F,det stämmer inte,det är det är grövre axeltapp på supran supran.
http://catalog.meca.se/ProductSheet.asp ... yType_ID=1
sist jag handlade hjullager så kollade jag vad dom gamla lagren hade för nummer och talade om det för den lokala lagerbutiken (Swerull),så fixade dom fram nytt för en billig peng.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Skriv svar