Växellåda och olja , chassinummer mm Corolla KE30 1979

Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Kategoriregler
Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
missurkiss
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 14 jan 2010, 16:52:14
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 1979

Växellåda och olja , chassinummer mm Corolla KE30 1979

Inlägg av missurkiss »

Hej, jag har en Corolla KE30 1979 , och det ska tydligen sitta en 5 växlad låda från en Starlet , i den.... Går det att hitta sprängskiss på lådan ? Hur fyller jag på olja i den och vilken olja ska det vara och vilket verktyg ska man har för pluggarna ?

En fråga till , var hittar jag chassinummer och färgkod på en blå 1979 Corolla ? Hur många blå färger fanns det på dom ?

Jag hoppas någon har svar på dessa frågor , och tack för hjälpen på förhand :D
mvh
Användarens profilbild
Starlan1
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:13
Bilmodell: Toyota Starlet
Årsmodell: 1981
PostOrt: Djurås
Land (Country): Sverige
Ort: Gagnef

Re: Växellåda och olja , chassinummer mm Corolla KE30 1979

Inlägg av Starlan1 »

Mailat Svar!
Toyota Starlet S -81 Röd
Toyota Starlet S -81 Orange
Toyota Starlet 83
Toyota Starlet 80 kaross
Skriv svar