Bromsar Corolla KE20 1973

Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Kategoriregler
Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
kehasse
Inlägg: 21
Blev medlem: sön 06 dec 2009, 23:07:57
Bilmodell: Corolla KE20/25/26
Årsmodell: 71
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg

Re: Bromsar Corolla KE20 1973

Inlägg av kehasse »

Eftersom du verkar behöva många olika KE20-delar och bor i Jönköping rekommenderar jag dig att sätta dig i förbindelse
med B.O.Jönsson, Vättermålen 44, 563 93 Gränna, tel.:03652460.
I hans uthus står DOR 311, en KE20/72 som han vill bli av med för en 1000-lapp i helhet.
Tyvärr är framskärmarna ruttna, men mycket är användbart. 72:or har riktiga metallistar rund rutorna.
Blir det av med övertagande för din del så kan du komma ihåg att jag är intresserat av förarstolen och
innerklädsel,-den är svart.
kehasse
kehasse
Inlägg: 21
Blev medlem: sön 06 dec 2009, 23:07:57
Bilmodell: Corolla KE20/25/26
Årsmodell: 71
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg

Re: Bromsar Corolla KE20 1973

Inlägg av kehasse »

Hej.
Så fort slänger vi inte in handduken.
DOR 311 ägs nu av Kristian Söderström, Målen 13, 560 27 Tenhult, tel.: 036-398229.
Kristian har en KE20/78 som vardagsbil.
Han köpte DOR 311 som reservdelsbil,- först och främst därför att hans sökte en extra
uppsättning fälgar.
Jag har talat med honom.
Rekommenderar dig att du sätter dig i förbindelse med honom.
Lycka till och Gott Nytt År.
Kehasse
Cvitan
Inlägg: 16
Blev medlem: tor 10 sep 2009, 08:57:30
Bilmodell: Toyota Corolla KE20
Årsmodell: 1973

Re: Bromsar Corolla KE20 1973

Inlägg av Cvitan »

HAHAHA Kehasse, va fan, Jag har kontaktat honom, eller inte personligen men min polare har han som chef så hehehe..

Han sa dock att dörren va jätte dålig, ska åka o kolla på den, Sen inredningen ville han nog ha men är de ngt annat du skulle vilja ha så kan ja kolla skick o så på den...


En sak till, KE20 är ju lätt världens härligaste bil på is

Och ytterligare en sak till, Passar en bakaxel från en celica mitten/sent 70-talare
För vet en som ha en lamelldiffad bakaxel till en sådan"
Skriv svar