Blyersättning i en Cressida?

Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Kategoriregler
Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
mysperzson
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Jämjö, Karlskrona
Land (Country): Sverige

Blyersättning i en Cressida?

Inlägg av mysperzson » mån 07 jul 2014, 21:30:32

Har precis köpt mig en härlig Cressida från 78, varit sjukt sugen på en äldre japanare ett bra tag och har alltid tyckt om karossen på just Cressidan.

Är dock lite osäker på om den ska ha blyersättning i bensinen eller inte, det här är min första riktiga veteranbil jag ägt så är lite fundersam på det hela.

Sitter en 18R-C motor i bilen