Bakaxel celica ra23 -77

Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Kategoriregler
Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Användarvisningsbild
Swecap
Inlägg: 479
Blev medlem: ons 04 mar 2009, 22:43:11
PostOrt: Nora
Land (Country): Sweden
Ort: Örebro

Bakaxel celica ra23 -77

Inlägg av Swecap » sön 22 dec 2013, 17:41:06

Hur mycket håller den för???

Planen är att stoppa en 1jz under huven :-)
Corona RT46 -68
Corona RT40 -66
Celica RA23 -77

Användarvisningsbild
Hemiyoda
Pay User
Inlägg: 498
Blev medlem: tor 05 feb 2009, 22:11:02
Bilmodell: Charmant
Årsmodell: 1987
PostOrt: Västerås
Land (Country): Sverige
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Bakaxel celica ra23 -77

Inlägg av Hemiyoda » fre 27 dec 2013, 13:37:40

Du får ha en liten träkloss under gaspedalen för att begränsa kraften. :) Beror väl mest på hur mycket grepp du tänker ha. Jag skulle nöja mig med en F-axel. En 8" G-axel skulle vara skottsäker.
Erik Berg
Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster