Bultmönster ??

Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Kategoriregler
Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
TA12 Johan
Inlägg: 19
Blev medlem: fre 26 jun 2009, 21:27:33
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 78
PostOrt: köping
Land (Country): sweden

Bultmönster ??

Inlägg av TA12 Johan »

Är de nån som har koll på bultmönster på carina -75,kanske är de nån som ruvar på feta fälgar ochså??Är sugen på en uppsättning passande fälgar till min grönmettalica skönhet.Köpte räsern idag :D och fick känna på kärran typ 20mil hem till garaget.Satan va man sitter å lyssnar å e nervig :shock: man vill ju komma hem.Hem kom jag utan problem(självklart TOYOTA)å sista milen blev vi riktiga kompisar jag å carina.Är även sugen på ovandelen av instrumentbrädan då min e torrsprucken+varvräknare....
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Bultmönster ??

Inlägg av cheetah1 »

Välkommen i klubben. :)

Jag är inte helt 100, men jag tror att det är 4x114,3. Jag har fyra 15" plåtisar, som jag tänkte kolla om dom passar, fast då ska jag ha dom själv.. ;)
TA12 Johan
Inlägg: 19
Blev medlem: fre 26 jun 2009, 21:27:33
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 78
PostOrt: köping
Land (Country): sweden

Re: Bultmönster ??

Inlägg av TA12 Johan »

Tack cheetah1 :) Polarn har fälgar med 114,3 mönster ska testa me dom så får vi se.Tog en sväng idag me pärlan å hon går ju stadigt å så men de blir lite simmigt me 165/80-13.En sänkning+fälgar me lågprofil borde rätta till de.Läste att carina å celica delade botten platta så de kanske finns fjädrar å få tag på,va tror du/ni på forumet??
Användarens profilbild
Vesa
Moderator
Inlägg: 1032
Blev medlem: tis 31 mar 2009, 19:06:53
Bilmodell: Previa GL RWD
Årsmodell: 96
PostOrt: Rosersberg
Land (Country): Sweden
Ort: Rosersberg

Re: Bultmönster ??

Inlägg av Vesa »

Som sagt välkommen till klubben, för 200:- får du väldigt bra info. om Toyota samt att man får en skitsnyggdekal & rabatt på orgdelar. Saab fälgar med det bultmönstret & rätt ET blir som gjutet på din. Sätt gärna in bilder :D
Mvh. Vesa 070-9442500 Intresserad/Köpes allt 1970-82

Rallyrolla KE 25-71 ( TE27 ), KE25-74 Röd, KE25-74 1,8L Svart, KE 25-72 Röd, KE25 -72 Blå, KE20-73 1,8L, KE20 -77 Delar säljes , Previa GL -96, TE72 -80 , Charmant -84

Galleri: http://vesa.toyotaclubsweden.com/#home
Mail: vesa_akola@hotmail.com
TA12 Johan
Inlägg: 19
Blev medlem: fre 26 jun 2009, 21:27:33
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 78
PostOrt: köping
Land (Country): sweden

Re: Bultmönster ??

Inlägg av TA12 Johan »

Tack vesa :) Fälgar är på gång,ska komma på onsdag.Har hittat framspoiler till camaro gen1 som jag tror kan passa.Ska fixa en bild på carinan så fort stuket är klart.
Skriv svar