Söker delar och har Frågor ang. Corolla ke36

Allmänna frågor som berör ditt Toyota Classics ägande, alternativt övriga Toyota Classics relaterade frågor.
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987.
ozzy
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 31 mar 2013, 15:21:27
Bilmodell: Corolla ke36
Årsmodell: 78
PostOrt: järna
Land (Country): sverige

Söker delar och har Frågor ang. Corolla ke36

Inlägg av ozzy »

Hej jag är ny här på forumet. har hittat mycket roligt. :thumbup:
jag har nyligen köpt mig en relativt fräsch Rosa Toyota Corolla ke36 från 78. :D

Den har dock en buckla på höger framskärm. :thumbdown: Så om någon har en skärm liggandes är jag intresserad.
Det är dock lite synd för den är så fin i övrigt, ingen direkt rost.
Bucklan är precis runt blinkersen men det går ju inte att spackla just runt blinkershålet. Har någon något tips på hur man ska räta ut plåten? Den är väldigt ojämn!
Kanske måste lossa den och lägga den på nått platt. Det ser ut som den sitter nitad undertill och sedan kittad uppe vid rutan så det blir väll isåfall omlack av hela plåten under framrutan också :(

Sedan söker jag även en k50 växellåda. Eller eventuellt en ny motor t.ex 3tc med tillhörande växellåda mm.
Söker även en bak kofångare
Bilagor
Här är bucklan!
Här är bucklan!
IMG_0562.JPG (90.36 KiB) Visad 7252 gånger
Här är pärlan! bara sänkt bak än så länge
Här är pärlan! bara sänkt bak än så länge
IMG_0568.JPG (49.91 KiB) Visad 7252 gånger
Användarens profilbild
Starlan1
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:13
Bilmodell: Toyota Starlet
Årsmodell: 1981
PostOrt: Djurås
Land (Country): Sverige
Ort: Gagnef

Re: Söker delar och har Frågor ang. Corolla ke36

Inlägg av Starlan1 »

ozzy skrev:Hej jag är ny här på forumet. har hittat mycket roligt. :thumbup:
jag har nyligen köpt mig en relativt fräsch Rosa Toyota Corolla ke36 från 78. :D

Den har dock en buckla på höger framskärm. :thumbdown: Så om någon har en skärm liggandes är jag intresserad.
Det är dock lite synd för den är så fin i övrigt, ingen direkt rost.
Bucklan är precis runt blinkersen men det går ju inte att spackla just runt blinkershålet. Har någon något tips på hur man ska räta ut plåten? Den är väldigt ojämn!
Kanske måste lossa den och lägga den på nått platt. Det ser ut som den sitter nitad undertill och sedan kittad uppe vid rutan så det blir väll isåfall omlack av hela plåten under framrutan också :(

Sedan söker jag även en k50 växellåda. Eller eventuellt en ny motor t.ex 3tc med tillhörande växellåda mm.
Söker även en bak kofångare
Det där riktar en plåtslagare ut helt klart !
Toyota Starlet S -81 Röd
Toyota Starlet S -81 Orange
Toyota Starlet 83
Toyota Starlet 80 kaross
Skriv svar