Reservdelsfråga Toyota

Allmänna frågor som berör ditt Toyota Classics ägande, alternativt övriga Toyota Classics relaterade frågor.
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987.
Jorma
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 08 feb 2011, 08:45:54
Årsmodell: 0

Reservdelsfråga Toyota

Inlägg av Jorma »

Hej! :wave:

Jag ska köpa mig någon äldre Toyota, får väl bli en Camry eller Corolla. Hur gammal vågar man sig på ifall delar inte ska bli ett problem inom för snart framtid? Var får jag tag i delar?

Dyrt att byta till nyare drivlina mm ifall det behövs någon gång då delar till den gamla inte finns?

Vill veta allt, bilar är helt nytt för mig.

Har tänkt mig 80-tal.
Användarens profilbild
Vesa
Moderator
Inlägg: 1032
Blev medlem: tis 31 mar 2009, 19:06:53
Bilmodell: Previa GL RWD
Årsmodell: 96
PostOrt: Rosersberg
Land (Country): Sweden
Ort: Rosersberg

Re: Reservdelsfråga Toyota

Inlägg av Vesa »

Framhjuljsdriven förmodar jag, kolla med Bildelsbasen & Laga & Mekonomen gällande reservdelar. Sen beror ditt behov av delar på hur du vill åka, en gammal Toyota brukar rosta annars går den bara. Jo man måste tanka ibland. :thumbup:
Mvh. Vesa 070-9442500 Intresserad/Köpes allt 1970-82

Rallyrolla KE 25-71 ( TE27 ), KE25-74 Röd, KE25-74 1,8L Svart, KE 25-72 Röd, KE25 -72 Blå, KE20-73 1,8L, KE20 -77 Delar säljes , Previa GL -96, TE72 -80 , Charmant -84

Galleri: http://vesa.toyotaclubsweden.com/#home
Mail: vesa_akola@hotmail.com
SHySwe
Inlägg: 1087
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 06:50:03
Bilmodell: Corolla -73
Årsmodell: 1973
PostOrt: Luleå
Land (Country): Sweden

Re: Reservdelsfråga Toyota

Inlägg av SHySwe »

Hej Jorma, välkommen till Tcs.
Toyota verkar ha sålt bra på åttitalet, för det finns massor av tex framhjulsdrivna Corolla på skrotarna än.
Däremot bakhjulsdrivna Toyota-bilar börjar vara mer ovanliga där. Antar att vi på Tcs kör för hårt? ;)
Sen finns det fortfarande mycket originalprylar på internet till bra priser, till tex min bil. Styrleder, gummin, motordelar, låsbara originaltanklock :shock: , lampglas osv. Plus att vi samlar på oss lite för mycket och därmed kan hjälpa varandra ibland.
Projekt: Corolla -73 Ke20 med Saab B234L
Skriv svar