Värde Toyota Supra MK2

Allmänna frågor som berör ditt Toyota Classics ägande, alternativt övriga Toyota Classics relaterade frågor.
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987.
Supra1984
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 02 sep 2009, 12:04:20
Bilmodell: Supra Mk II
Årsmodell: 1984

Värde Toyota Supra MK2

Inlägg av Supra1984 »

Hej, har i många år beundrat Toyota Supra MK2 och jag har nu möjligheten att få köpa en röd av 1984 års modell av en släkting.
Bilen, som ägts sedan ny av släktingen, har endast rullat 5000 mil och är i mycket bra originalskick. Den har i princip stått still de senaste 15 åren.
Men både jag och nuvarande ägaren är lite osäkra på värdet på en sådan bil.
För att få en rättvis prisbild så ställer jag frågan till er på Forumet.
Dessutom undrar jag vad det är man ska titta extra noga på inför köpet. Är t.ex. digitala instrumenteringen lika känslig och dyr att reparera som på Audi Urquattron? Drivlinan?

Tack på förhand!

Christian
Användarens profilbild
Hemiyoda
Pay User
Inlägg: 503
Blev medlem: tor 05 feb 2009, 22:11:02
Bilmodell: Charmant
Årsmodell: 1987
PostOrt: Västerås
Land (Country): Sverige
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Värde Toyota Supra MK2

Inlägg av Hemiyoda »

Aldrig haft problem med instrumenteringen, känner ingen som haft det heller. Haft min sen -98, bilen har runt 20 000mil.

Diffen är problematisk om man missköter den. Vanligt att den läcker ur sido och frontpackboxen. Efter det får man lagerras. Dom brukar vara rätt glappa, dryga att schimsa in om det ens går.

Topplockspackningen brukar vara en grej man får byta en gång. Topparna har benägenhet att spricka i förbränningsrummen, ibland ända till vattenkanalerna ibland inte.
Erik Berg
Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!
Supra1984
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 02 sep 2009, 12:04:20
Bilmodell: Supra Mk II
Årsmodell: 1984

Re: Värde Toyota Supra MK2

Inlägg av Supra1984 »

Hej Hemiyoda,

Tack för råden. Ska se över sido och frontpackboxen.
Det där med topplockspackningen tror jag att ägaren har haft med bilen.

Mvh
Christian
Skriv svar