Camry 1985

Allmänna frågor som berör ditt Toyota Classics ägande, alternativt övriga Toyota Classics relaterade frågor.
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987.
tobo
Inlägg: 401
Blev medlem: sön 13 sep 2009, 06:31:36
Bilmodell: Opel Astra
Årsmodell: 2002
PostOrt: Enköping
Land (Country): Sverige

Re: Camry 1985

Inlägg av tobo »

Jag tror jag har försäljningsbroschyr på den där. PM:a om du är intresserad.
Peter Holbrant
Inlägg: 16
Blev medlem: mån 16 dec 2013, 12:24:38
Bilmodell: Camry
Årsmodell: 1985
PostOrt: Berghem
Land (Country): Sverige

Re: Camry 1985

Inlägg av Peter Holbrant »

Pm skickat... nu natten för mig åtm!!
Peter Holbrant
Inlägg: 16
Blev medlem: mån 16 dec 2013, 12:24:38
Bilmodell: Camry
Årsmodell: 1985
PostOrt: Berghem
Land (Country): Sverige

Re: Camry 1985

Inlägg av Peter Holbrant »

Måste säga att jag hem bilen igår 15 riktigt komfortabla mil... i rask takt då jag körde efter min bmw vilken
svågern körde... och han e van vid att köra skoda felicia så han "missade" farten regelbundet,
mer eller mindre konstant 20-30km över gällande hastighetsgränser... men camryn har riktigt bra utväxling lågt varvtal
och riktigt bra bottenvrid lite konstig känsla hade de inte varit för ngt högt däckljud i komb med grovmönstrade hackapalitta 10
så hade man aldrig anat att man körde en 29år gammal bil! Positivt i övrigt trots stresskörningen drog den 0,76liter milen inte dåligt
lär dra åtskilligt mindre vid mer normala körförhållanden!!

Bilen inlämnad på rekond idag och kommer bli upplagd som projekttråd fast ej under classiker delen hör ej hemma där (läst på lite sedan jag lagt in detta inlägg) de jobbet som ska göras på den är ta bort bakre kofångare rikta denna om möjligt få tag i ny kofångarplast bak.
Samtidigt fixa "all" rost finns ytrost i båda skärmkanterna bak samt en prick under gli-märket bryta fram en sprayburk 2k exakt
efter den rekondade nyansen och bättringslackera dessa...
Rostskydd samt byte av samtliga vätskor och filter.
Till sist in till toyota för T2 service 4750mil....för den var ej gjord i servicehäftet!!

delar jag är intresserad av om någon får nys på..
1 självklart en servicebok gärna på svenska
2 kofångarplast bak samt ev kromlisten över
3 fälgar 13"" orginalmodell gärna alu

i nuläget tror jag om ja inter snubblar över fälgar att jag väljer nya aluminiumfälgar 15"" å lägre profil tror detta kan lyfta utseendet ett snäpp rätt rejält... bilen har 5"" breda fälgar nu någon som vet om de är riskfritt montera 6"" utan problem??

har någon eller känner till de saknade delarna pm:a gärna i övrigt som nämt kommer bilen upp som projekttråd så fort jag börjat med henne..

mvh Peter
Peter Holbrant
Inlägg: 16
Blev medlem: mån 16 dec 2013, 12:24:38
Bilmodell: Camry
Årsmodell: 1985
PostOrt: Berghem
Land (Country): Sverige

Re: Camry 1985

Inlägg av Peter Holbrant »

Går bra ta bort denna tråden har startat en projektråd i stället...
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Camry 1985

Inlägg av cheetah1 »

Brukar vi inte göra, men jag kan låsa den åt dig. Hör av dig om du har några invändningar mot det (i PM). :)
Låst