Celica värderingshjälp

Allmänna frågor som berör ditt Toyota Classics ägande, alternativt övriga Toyota Classics relaterade frågor.
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987.
Niklas Akerstedt
Inlägg: 26
Blev medlem: fre 06 okt 2017, 17:24:57
Bilmodell: Celica -77
Årsmodell: 1977
PostOrt: Kvicksund
Land (Country): Sverige

Celica värderingshjälp

Inlägg av Niklas Akerstedt »

Hej alla,

Eftersom det alltid verkar komma annat emellan och denna inte alls får den tid och uppmärksamhet hon förtjänar så överväger jag att låta någon annan ta över vårdnaden.

Det jag behöver hjälp med är en rimlig värdering av henne och skulle någon här bli lite förälskad/intresserad så går det bra att höra av sig.

En seriöst cabbad Celica 77a, reg.bessad såhär (med förstärkningar såklart).
Ingen rost. Saknar cab, dock finns ett löst tak om man vill göra henne hel igen. Kopplade dubbla avgaspipor. Sportratt. Ankstjärt.Gammal garagelack i blålila metallic, inga rinningar men har damm i klarlacket och ser bättre ut på bild än i verkligheten. Mattsvart motorrum. Ej kontrollbessad under min ägo, har bara kört kortare sträckor någon gång.

Följdfrågor besvaras efter bästa förmåga och all vägledning kring värdet vid försäljning mottages tacksamt 🙏😊

Om inte bilder kommer med i inlägget så försöker jag lägga dem i kommentarsfältet;-)

Vänligen
Niklas[image=]
Screenshot_20201006-135334_Chrome.jpg
Screenshot_20201006-135334_Chrome.jpg (475.51 KiB) Visad 371 gånger
[/image]
Bilagor
20201006_134634.jpg
20201006_134634.jpg (505.67 KiB) Visad 371 gånger

Användarvisningsbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4441
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Celica värderingshjälp

Inlägg av Glenn »

Blir ju väldigt svårvärderat när den är såpass "unik", det är ju i praktiken en kirunacab vilket gör att den blir mycket mindre användbar än en riktig cab eller en bil med tak.

Samtisigt fanns väl aldrig denna modell som cab ? ..och det är en cool bilmodell och det är väl lite kul att ha den cabbad.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se

Niklas Akerstedt
Inlägg: 26
Blev medlem: fre 06 okt 2017, 17:24:57
Bilmodell: Celica -77
Årsmodell: 1977
PostOrt: Kvicksund
Land (Country): Sverige

Re: Celica värderingshjälp

Inlägg av Niklas Akerstedt »

Tack för svar, Glenn.
Visst är der så kring värderingsfrågan och användbarheten. Har tyvärr inte sett någon riktigt snygg cablösning på dessa och personligen föredrar jag dem med taket på, bakstolparna, linjespelet....

Den får nog stå kvar i väntan på beslut eller bud. Bilen i sig är ju frisk, kanske får den tak igen!

Tack igen!

Användarvisningsbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4441
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Celica värderingshjälp

Inlägg av Glenn »

Om den inte äter där den står så att säga (alltså du kan förvara den utan större kostnad) så kan du ju sätta ut den på annons för ett ganska högt pris och se om nån nappar tillslut, troligen på vår/sommar när det är en cab :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se

Skriv svar