Passar den här katalysatorn?

Allt mellan spoilers och vingar som till exempel ögonlock, grillar, fälgar, solfilm, kolfiber, plåt, aluminium och så vidare.
Driver
Inlägg: 32
Blev medlem: fre 29 maj 2009, 17:53:46
Bilmodell: Celica st 182
Årsmodell: 1990
Land (Country): Sverige
Ort: Södertälje

Passar den här katalysatorn?

Inlägg av Driver »

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Toyota-C ... ccessories

Som sagt, passar den en celica gti 90a st182??
Driver
Inlägg: 32
Blev medlem: fre 29 maj 2009, 17:53:46
Bilmodell: Celica st 182
Årsmodell: 1990
Land (Country): Sverige
Ort: Södertälje

Re: Passar den här katalysatorn?

Inlägg av Driver »

Driver skrev:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Toyota-C ... ccessories

Som sagt, passar den en celica gti 90a st182??

Ingen som vet? är i akut behov av en ny kat :cry:
Suprafan
Inlägg: 110
Blev medlem: tis 28 apr 2009, 10:38:22
Bilmodell: Supra
Årsmodell: 1989
PostOrt: Askim, Göteborg
Land (Country): Sverige

Re: Passar den här katalysatorn?

Inlägg av Suprafan »

Det där var ju dyrt... Köp en på biltema för 1499 då är den godkänd också.
Driver
Inlägg: 32
Blev medlem: fre 29 maj 2009, 17:53:46
Bilmodell: Celica st 182
Årsmodell: 1990
Land (Country): Sverige
Ort: Södertälje

Re: Passar den här katalysatorn?

Inlägg av Driver »

Suprafan skrev:Det där var ju dyrt... Köp en på biltema för 1499 då är den godkänd också.
Jo den är ju dyrare än en universal, men billigare än original ;). Vill ha något som passar direkt på utan att behöva svetsa o sånt, visst blir det dyrare, men men ;)
Suprafan
Inlägg: 110
Blev medlem: tis 28 apr 2009, 10:38:22
Bilmodell: Supra
Årsmodell: 1989
PostOrt: Askim, Göteborg
Land (Country): Sverige

Re: Passar den här katalysatorn?

Inlägg av Suprafan »

Måste ju ändå svetsa fläns på den. Biltema är billigast och har en hel del olika för småpengar till olika storlekar på avgassystem. Kostar inte mångra kr att montera på en avgasfirma.
Driver
Inlägg: 32
Blev medlem: fre 29 maj 2009, 17:53:46
Bilmodell: Celica st 182
Årsmodell: 1990
Land (Country): Sverige
Ort: Södertälje

Re: Passar den här katalysatorn?

Inlägg av Driver »

Suprafan skrev:Det där var ju dyrt... Köp en på biltema för 1499 då är den godkänd också.

Menar du 300 cells sportkatalysatorn dom har där?

Mvh Driver
Suprafan
Inlägg: 110
Blev medlem: tis 28 apr 2009, 10:38:22
Bilmodell: Supra
Årsmodell: 1989
PostOrt: Askim, Göteborg
Land (Country): Sverige

Re: Passar den här katalysatorn?

Inlägg av Suprafan »

Finns även vanliga universalkattar. Men sportkatten är väl "roligast". Finns även 100 cells racekatt.
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Passar den här katalysatorn?

Inlägg av Dale »

Race, sport, fullflödes. E de någon skillnad? Antal celler? Stora eller små celler? Metall eller keramisk? Fördel/nackdel?
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Driver
Inlägg: 32
Blev medlem: fre 29 maj 2009, 17:53:46
Bilmodell: Celica st 182
Årsmodell: 1990
Land (Country): Sverige
Ort: Södertälje

Re: Passar den här katalysatorn?

Inlägg av Driver »

Dale skrev:Race, sport, fullflödes. E de någon skillnad? Antal celler? Stora eller små celler? Metall eller keramisk? Fördel/nackdel?
Jag har noll koll på såna där saker så jag undrar detsamma :oops:
Användarens profilbild
Freddan
Inlägg: 183
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 21:22:10
Bilmodell: Celica GT-4 ST205
Årsmodell: 1995

Re: Passar den här katalysatorn?

Inlägg av Freddan »

Driver skrev:
Dale skrev:Race, sport, fullflödes. E de någon skillnad? Antal celler? Stora eller små celler? Metall eller keramisk? Fördel/nackdel?
Jag har noll koll på såna där saker så jag undrar detsamma :oops:
Race, sport och fullflödes-namnen, verkar användas lite hur som helst, men de avgörande faktorerna är
arean, längden samt celldelningen. Antal celler mäts per kvadrattum. Enligt Svenska Bilsportförbundet
får katalysatorerna inte ha mindre än 100 celler/kvadrattum, så 100 cells kattarna är väl de som bör
kallas för "racekatt".
Skillnaden är väl att en "racekatt" tar längre tid på sig att få upp temperaturen så att den renar lika bra
som en katt med fler och tätare celler.

Fördelen med en metallisk katt är att den har mycket tunnare väggar, som då ger större hålrum och
bättre flöde. Den keramiska är känsligare och behöver då tjockare väggar för att hålla, vilket gör
att man får sämre flöde.


Mvh Freddan
Skriv svar