Lambo gångjärn

Allt mellan spoilers och vingar som till exempel ögonlock, grillar, fälgar, solfilm, kolfiber, plåt, aluminium och så vidare.
Gt-four st205
Inlägg: 35
Blev medlem: mån 23 jul 2012, 17:46:50
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 1994

Lambo gångjärn

Inlägg av Gt-four st205 »

Nån som har koll vad som gäller med lambogångjärn ifall
det går igenom besiktningen?
kribbe
Pay User
Inlägg: 554
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1993
PostOrt: hanaskog
Land (Country): Sverige
Ort: hanaskog

Re: Lambo gångjärn

Inlägg av kribbe »

vad jag har fått lära mig så måste du kunna öppna dörrarna när bilen ligger på taket.
har snackat med en som jobbar som bilreperatör och han säger att detta.

ett undantag är om (som han sa) är om du har en baklucka (kombi, halvkombi) där man kan krypa ut igenom.



sen är där vissa besiktningsmän sam kan gnälla på att såna dörrar inte är krocktestade och gnäller på det :P
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Lambo gångjärn

Inlägg av Dale »

Men om en Lambo ligger på taket hur kryper man ut då isf?
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Lambo gångjärn

Inlägg av cheetah1 »

Utan att veta gissar jag på att dom har nån form av nödfunktion som dumpar dörrarna?
Användarens profilbild
Mr Dezent
Inlägg: 280
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 08:15:52
Årsmodell: 0
PostOrt: Karlskrona
Ort: Karlskrona

Re: Lambo gångjärn

Inlägg av Mr Dezent »

Redan den ursprungliga Countachen konstruerades så att dörrarna går att sparka ut, innifrån.