Byte av ändrör. Corolla E12 HB

Allt mellan spoilers och vingar som till exempel ögonlock, grillar, fälgar, solfilm, kolfiber, plåt, aluminium och så vidare.
PhilipC
Inlägg: 21
Blev medlem: lör 23 apr 2011, 20:48:11
Bilmodell: Corolla E12 1.6 VVT-i
Årsmodell: 2007

Byte av ändrör. Corolla E12 HB

Inlägg av PhilipC »

Hej!

Har ganska nyligen blivit ägare till en Corolla e12 HB -07.

En sak jag skulle vilja göra är att byta ändrör. Hur gör jag de? Med tanke på att just nu så slutar ändröret innanför kofångaren.
Och hur går jag till väga?

Jag funderar på något i denna stil: http://www.stylingbutiken.se/andror-twi ... rds-/268-0

Jag funderar även att sänka bilen 20mm. Ni med erfarenhet av sänkningar, rekommenderar ni att ha en sänkt bil på vintern?

Tack för er tid. Mvh Philip
hoppel78
Inlägg: 29
Blev medlem: ons 04 maj 2011, 20:01:07
Bilmodell: toyota mr2
Årsmodell: 91

Re: Byte av ändrör. Corolla E12 HB

Inlägg av hoppel78 »

PhilipC skrev:Hej!

Har ganska nyligen blivit ägare till en Corolla e12 HB -07.

En sak jag skulle vilja göra är att byta ändrör. Hur gör jag de? Med tanke på att just nu så slutar ändröret innanför kofångaren.
Och hur går jag till väga?

Jag funderar på något i denna stil: http://www.stylingbutiken.se/andror-twi ... rds-/268-0

Jag funderar även att sänka bilen 20mm. Ni med erfarenhet av sänkningar, rekommenderar ni att ha en sänkt bil på vintern?

Tack för er tid. Mvh Philip


hej..jag kör min corolla året rund med en sänkning från 45 mm fram å bak...jag ha alldrig haft problem på vintern att kör sänkt bil..däremot e jag jämmt tvungen att bytta från sommer till vinterfront..annars e 20mm inget att oroa sig för..

mvh hoppel78
Panneldarn
Inlägg: 104
Blev medlem: fre 18 dec 2009, 11:29:00
Bilmodell: Corolla wagon
Årsmodell: 1990
PostOrt: Oxelösund
Land (Country): Sverige

Re: Byte av ändrör. Corolla E12 HB

Inlägg av Panneldarn »

PhilipC skrev:Hej!

Har ganska nyligen blivit ägare till en Corolla e12 HB -07.

En sak jag skulle vilja göra är att byta ändrör. Hur gör jag de? Med tanke på att just nu så slutar ändröret innanför kofångaren.
Och hur går jag till väga?

Jag funderar på något i denna stil: http://www.stylingbutiken.se/andror-twi ... rds-/268-0

Jag funderar även att sänka bilen 20mm. Ni med erfarenhet av sänkningar, rekommenderar ni att ha en sänkt bil på vintern?

Tack för er tid. Mvh Philip
Det står ju att den lämpligast svetsas fast, så det är ju bara att skratta och göra ;) -du får ju först gnugga rent me smärgelduk eller en fil så svetsen tar.
Användarens profilbild
RobinCTS
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 23 sep 2011, 16:58:30
Bilmodell: Corolla T-Sport
Årsmodell: 2
PostOrt: Nyköping
Land (Country): Sverige

Re: Byte av ändrör. Corolla E12 HB

Inlägg av RobinCTS »

Jag lånar tråden lite så jag slipper göra en egen.

Jag har en Corolla Tsport E12 -02
Jag har funderat på att sätta dit en japsdämpare, någon som har erfarenhet av detta? Är dom skruvade eller måste man kapa av originalet.
Och någon som kan rekommendera en bra dämpare?

/Robin
Skriv svar