Bagagematta till Prius?

Allt mellan spoilers och vingar som till exempel ögonlock, grillar, fälgar, solfilm, kolfiber, plåt, aluminium och så vidare.
Ollan
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 17 apr 2011, 16:30:05
Bilmodell: Prius
Årsmodell: 2007

Bagagematta till Prius?

Inlägg av Ollan »

Hej alla glada Toyota-ägare!
Detta är mitt premiärinlägg på detta forum efter att ha shoppat en Prius Executive.
Nu till min fråga. Var köper jag en prisvärd bagagematta på nätet eller i butik? Har ni några bra tips på den fronten?

:?:
Senast redigerad av Ollan den sön 17 apr 2011, 23:11:05, redigerad totalt 1 gånger.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Baggagematta till Prius?

Inlägg av cheetah1 »

Varmt välkommen till forumet!
Jag skulle börja med att höra vad Toyota vill ha för sin. Antagligen är den ganska dyr, men den är nog inte dålig heller. För jag antar att du menar typ en antihalk gummimatta med kant?
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Baggagematta till Prius?

Inlägg av Dale »

Hej å välkommen.

Va ska du ha den till? Mattorna har ju lite olika egenskaper. Köpte en skräddarsydd från Toyota till min Avensis. Lite plastiskt men passar bra med uppsvängda kanter vilket är bra när man ställer in barnvagnen i bilen vintertid. Går även bra att skjuta in saker men nackdelen är att dom glider runt. Har låst detta med små lösa gummibitar av en gummimatta att lägga imellan när man fått in prylarna. Det finns även "rena" gummimattorna med om man vill prylarna ska ligga still. Finns även tygmattor vilket är fint om man ska in med nått ömtåligt men då e de ju nästan så att de som ligger i duger med. Köpte tidigare några billiga gummimattor att ha på golvet fram och efter ett år var det hål i dom. Skaffade andra gummimattor av annat märke som kostade dubbelt med och dom ser ut som nya efter 5 år. Lika så med dom plastiska mattorna. Billiga sprack av kylan och halkade runt medans dom dyrare ser fortfarande bra ut. Men får de man betalar för.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Skriv svar