Lambo dörrar till MR2 spyder - 00:a

Allt mellan spoilers och vingar som till exempel ögonlock, grillar, fälgar, solfilm, kolfiber, plåt, aluminium och så vidare.
Jonne
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 12:03:52
Bilmodell: Toyota MR2
Årsmodell: 2000

Lambo dörrar till MR2 spyder - 00:a

Inlägg av Jonne »

Tjena! Är som sagt ute efter var man kan köpa saker så att man kan få lambo dörrar på min mr2:a årsmodell 00? Någon som har huvudet på skaft och vet ? :)

MVH Jonathan
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: Lambo dörrar till MR2 spyder - 00:a

Inlägg av Jonex »

Dalhems, real car m.fl har, eller har haft iallafall.

Brukar kosta runt 2000kr , det är själva gånggärnen, inpassning och fästen får du nog fixa själv.
Med andra ord mycket svetsning.

Tror inte att det är tillåtet att besikta med heller, var något med att om bilen kör av vägen och lägger sig på tak så
ska dörrarna gå att öppna, på vissa lambo-kitt går det att öppna ändå för dom går utåt och uppåt men då blir kittet säkert dyrare också.
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Användarens profilbild
fredrik mkIII
Inlägg: 473
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 14:11:40
Bilmodell: Yaris 1.8 ts
Årsmodell: 7
PostOrt: Lur
Land (Country): sverige
Ort: Lur

Re: Lambo dörrar till MR2 spyder - 00:a

Inlägg av fredrik mkIII »

alla eftermonterade lambodörrar öppnas utåt och upp. jag har besiktat med lambo och det gick igenom. beror nog på vilken ålder besiktningsmannen är har och så =)

det är inte helt enkelt att montera dessa dörrar. mer problem än roligt tycker jag. jag har sådana där typ 45 graders dörrar på min. äldre eller överviktiga kommer typ inte ur bilen. inget ont om någon nu. men det är krångligt. jag har dock inte några problem själv =) smärtig och smidig som jag är ;).

men det ser tufft ut och många får upp ögonen för en =) en till wow faktor hehe

jag rekomenderar att du köper ett modellanpassat kit istället för "universial"
Fredrick Johansson

corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
Skriv svar