byta klädsel på dörr i celica 90a

Allt mellan spoilers och vingar som till exempel ögonlock, grillar, fälgar, solfilm, kolfiber, plåt, aluminium och så vidare.
utilitypuppet
Inlägg: 26
Blev medlem: ons 23 jun 2010, 17:53:16
Bilmodell: celica gti 2.0
Årsmodell: 90
Ort: järfälla

byta klädsel på dörr i celica 90a

Inlägg av utilitypuppet »

tja skulle byta klädseln i celican då de ja tidigare gjort varit ganska lätt att få bort men nu var det lite svårare. så ja undrar om det finns någon som gjort det själv och om man kan få lite hjälp om vad man ska ta bort och så.

tack.
Användarens profilbild
Falk
Inlägg: 196
Blev medlem: fre 22 maj 2009, 22:29:34
Bilmodell: Supra MKIV Twin Turbo Targa
Årsmodell: 1993
PostOrt: Gråbo
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Erik Falk

Re: byta klädsel på dörr i celica 90a

Inlägg av Falk »

Det beror på vad du vill ta bort. tygbiten i mitten på dörren är jätte enkelt att ta bort. den sitter endast med lim så det är bara rycka och dra lite försiktigt så klipper man ut en ny bit och limmar dit med något smart lim. själva "skinnet" är svårare att bli av med då man först måste demontera hela dörrsidan och ta bort de gamla innan man kan få på nytt... Jag har försökt en gång att klä om mina dörrsidor men det är fruktansvärt svårt att göra om man inte har riktigt bra lim och flexibelt tyg/vinyl. Men köper man de lite dyrare grejerna och man har några händer extra så går det nog definitivt!

//Falk
Erik Falk || 0708-427489
_____________________________________________
http://www.garaget.org/erik_falk
Användarens profilbild
Falk
Inlägg: 196
Blev medlem: fre 22 maj 2009, 22:29:34
Bilmodell: Supra MKIV Twin Turbo Targa
Årsmodell: 1993
PostOrt: Gråbo
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Erik Falk

Re: byta klädsel på dörr i celica 90a

Inlägg av Falk »

eller är du ute efter en beskrivning för att ta bort dörrsidan?

I så fall, titta här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=144401

//Falk
Erik Falk || 0708-427489
_____________________________________________
http://www.garaget.org/erik_falk
utilitypuppet
Inlägg: 26
Blev medlem: ons 23 jun 2010, 17:53:16
Bilmodell: celica gti 2.0
Årsmodell: 90
Ort: järfälla

Re: byta klädsel på dörr i celica 90a

Inlägg av utilitypuppet »

Falk skrev:Det beror på vad du vill ta bort. tygbiten i mitten på dörren är jätte enkelt att ta bort. den sitter endast med lim så det är bara rycka och dra lite försiktigt så klipper man ut en ny bit och limmar dit med något smart lim. själva "skinnet" är svårare att bli av med då man först måste demontera hela dörrsidan och ta bort de gamla innan man kan få på nytt... Jag har försökt en gång att klä om mina dörrsidor men det är fruktansvärt svårt att göra om man inte har riktigt bra lim och flexibelt tyg/vinyl. Men köper man de lite dyrare grejerna och man har några händer extra så går det nog definitivt!

//Falk
hade bara tänkt att ta bort tygbiten, ska pilla lite mer imorn :) tack för hjälpen!
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: byta klädsel på dörr i celica 90a

Inlägg av Fnys »

utilitypuppet skrev:
Falk skrev:Det beror på vad du vill ta bort. tygbiten i mitten på dörren är jätte enkelt att ta bort. den sitter endast med lim så det är bara rycka och dra lite försiktigt så klipper man ut en ny bit och limmar dit med något smart lim. själva "skinnet" är svårare att bli av med då man först måste demontera hela dörrsidan och ta bort de gamla innan man kan få på nytt... Jag har försökt en gång att klä om mina dörrsidor men det är fruktansvärt svårt att göra om man inte har riktigt bra lim och flexibelt tyg/vinyl. Men köper man de lite dyrare grejerna och man har några händer extra så går det nog definitivt!

//Falk
hade bara tänkt att ta bort tygbiten, ska pilla lite mer imorn :) tack för hjälpen!
samma idé som jag har! :)
har tänkt mig rött skinn där. har bara inte hittat tyget än :(
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Skriv svar