skrynkel färg eller krympfärg

Allt mellan spoilers och vingar som till exempel ögonlock, grillar, fälgar, solfilm, kolfiber, plåt, aluminium och så vidare.
Erkan
Inlägg: 545
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 17:24:41
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1994
PostOrt: Vännäsby
Land (Country): Sverige
Ort: Umeå

Re: skrynkel färg eller krympfärg

Inlägg av Erkan »

Jaha fränt!
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: skrynkel färg eller krympfärg

Inlägg av KACE80 »

amby skrev:En siffran är tagen från den engelska tidningen Japanese performance. Tycker också det låter slött. Men det kan nog stämma.
Det finns ett register med massa bilar i mitt nr av tidningen..

andra bilar 0-100 (0-60mph)
Mr2 Gt/s JMD 5,9sec
supra turbo mk3 6,1 sec
st205 6,1sec

Någon som vet om dom siffrorna stämmer?

Ja jag kan säga att min mr2 turbo ( US modell med 204hk på 98oktan ) exakt samma motor som din, propellrar sig
från 0-96km/h på smått otroliga 6,1sek och detta då vid originalutförande :D ..
Där ser man då vad vikten spelar för roll på våra bilar ( och även vikten som så klart ligger grymt bra tack vare mittmotorplacering på drivhjulen )
det skiljer ju då hela 300-330kg på våra bilar ( GT4 vs MR2 Turbo )...
Men jag vill nog ändå vara säker på att 7,9sek till 96mph INTE kan stämma då du med lätthet bör kunna slänga 0,5sek i papperskorgen :D !
Ante...
Senast redigerad av KACE80 den sön 14 feb 2010, 12:46:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Bauer669
Inlägg: 164
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:41:37
Bilmodell: Supra MKIV Singel
Årsmodell: 1994
PostOrt: Hortlax
Land (Country): Sweden
Ort: Hortlax-Piteå

Re: skrynkel färg eller krympfärg

Inlägg av Bauer669 »

Får även räkna med drivlineförlusten via fyrhjulsdriften, så helt otroligt låter det inte skulle jag anse och 300kg~ gör mycket oxå under acceleration.
Användarens profilbild
amby
Pay User
Inlägg: 832
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping
Land (Country): Sverige
Ort: Jönköping

Re: skrynkel färg eller krympfärg

Inlägg av amby »

Med original laddtryck och den tyngden så hjälper inte 4x4 så mycket tror mest den är tung. Men om du börjar närma dig 300hk så tror jag 4x4 är sin vikt värd om man säger så..
Men back on topic då.
Ingen här som använt den här typen av färg då?
Användarens profilbild
Elof_power
Inlägg: 242
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 13:20:59
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1990
PostOrt: kumla
Land (Country): Sverige
Ort: Kumla

Re: skrynkel färg eller krympfärg

Inlägg av Elof_power »

Var 7de kilo i lättning brukar jämföras med 1hk extra... Men det där med vikten diskuterades väl mycket här på klubben förut har jag för mig..
Skriv svar