Polermaskin??

Allt mellan spoilers och vingar som till exempel ögonlock, grillar, fälgar, solfilm, kolfiber, plåt, aluminium och så vidare.
Winken
Inlägg: 26
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 17:29:50
Bilmodell: Mr2 Gti
Årsmodell: 1993
PostOrt: Enköping
Land (Country): Sverige

Polermaskin??

Inlägg av Winken »

Hej!

Nu står bilen i vinterförvar, skulle vilja polera upp den nu innan allt meckande börjar ta fart.
Har en sån där enkel "rondell" till polermaskin men tycker inte att det tar bra alls, vill gärna få reda på vilken maskin man skulle kunna använda för att få bästa resultat! Gärna länka till produkten..

/Winken
Användarens profilbild
Engen
Inlägg: 72
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 18:48:50
Bilmodell: Toyota Avensis
Årsmodell: 2003
PostOrt: Uppsala
Land (Country): Sverige
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Polermaskin??

Inlägg av Engen »

Jag köpte min på Rusta för 500 spänn! Den har 2 huvven och jag tror den heter Bruksbo.,! har haft den i ganska många år och jag tycker den har gjort sitt jobb riktigt bra för den ringa slant jag gav för den,. Enda nackdelen är att den väsnas en hel del.! jag vaxar mina bilar 4 ggr om året ungefär och den har överlev 3 bilar och har aldrig strulat.. trissor har heller aldrig lossnat eller nått sådant även fast man gnidigt ganska hårt! Sedan finns det ju maskiner som är lättare och smidigare och snabbare osv.. men jag e nöjd med min!
mortil
Inlägg: 506
Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 2007
PostOrt: Bankeryd
Land (Country): Sverige

Re: Polermaskin??

Inlägg av mortil »

den med 2 huvuden är enklast om man inte har polerat så mycke förut . lätt att gå igenom lacken på hörn och plåtveck med en roterande. sen beror de lite på vad man har för medel och hättor ;)
Skriv svar