Tipsa mig om sätesskydd

Allt mellan spoilers och vingar som till exempel ögonlock, grillar, fälgar, solfilm, kolfiber, plåt, aluminium och så vidare.
gant
Inlägg: 23
Blev medlem: lör 05 okt 2013, 21:43:14
Bilmodell: Corolla Hybrid
Årsmodell: 2021
PostOrt: 41600

Tipsa mig om sätesskydd

Inlägg av gant »

Jag har en bil med ljust klädsel. I mitt jobb finns det tillfällen då jag besöker smutsiga miljöer (tillverkningsverkstäder).
Jag undrar var man kan få tag i sätesskydd till förarsätet som jag lätt kan slänga på när jag är smutsig om baken. Tänker mig sätesskydd liknande som mekaniker slänger på när man lämnar in sin bil på bilverkstäder. Tipsa gärna om snygga säteskydd. Såg att Biltema, Mekonomen och Swedol säljer sätesskydd, någon som har erfarenhet av dessa?

Tack på förhand.
Corolla04
Inlägg: 34
Blev medlem: sön 20 okt 2013, 21:22:13
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 2004
PostOrt: Örebro

Re: Tipsa mig om sätesskydd

Inlägg av Corolla04 »

Köpte Biltemas sätesskydd det som är tjockare tror de har två olika skydd. Men var inget vidare vääldigt stel och är det kallt så går det knappt att veckla ut.
Köpte ett hos Autoexperten istället, tror det var Pepe som var tillverkare. Var inte så dyrt gissar 150-180 kr för något år sedan och är rätt bra.
Även det blir ganska stelt i kylan så är fördel att ha det liggandes varmt när du inte använder det. Jag har det i konstläder.

http://www.pebe.se/produkter/tillbehor/verkstadsskydd
Skriv svar