Färg på dekorramp

Allt mellan spoilers och vingar som till exempel ögonlock, grillar, fälgar, solfilm, kolfiber, plåt, aluminium och så vidare.

Vilken färg är snyggast att lacka dekorrampen i på en vit Celica T20?

Svart
2
33%
Vit
4
67%
 
Antal röster: 6

Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Färg på dekorramp

Inlägg av Fnys »

Har funderingar på att lacka dekorrampen på bilen svart men kan verkligen inte bestämma mig för vilket som är snyggast.
Rösta gärna och om ni vill, motivera er röst :)

Bild
Bild
Rastaman
Inlägg: 368
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 2002

Re: Färg på dekorramp

Inlägg av Rastaman »

Vit.
Mycket mer stilrent...och passa på att lacka raiserblocken till vingen vit när du ändå håller på :)
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Färg på dekorramp

Inlägg av Fnys »

Rastaman skrev:Vit.
Mycket mer stilrent...och passa på att lacka raiserblocken till vingen vit när du ändå håller på :)
Tackar för respons! :)
Bilen på bilden är inte min och har 96:ans "facelift-vinge" med tre fästen istället och den är helt vit... detta kanske stärker ditt tycke ännu mer då? ;)
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Färg på dekorramp

Inlägg av Glenn »

Jag tycker det ser konstigt ut när den delen som sticker ner också blir svart då.

Det där är ju f.ö en JDM-ramp, du har väl en europavariant ?

Jag har en av varje men kör med europaversionen mest för att man behöver en brutalt stor skylthållare för att täcka hålen i JDM-versionen :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Färg på dekorramp

Inlägg av Fnys »

Glenn skrev:Jag tycker det ser konstigt ut när den delen som sticker ner också blir svart då.

Det där är ju f.ö en JDM-ramp, du har väl en europavariant ?

Jag har en av varje men kör med europaversionen mest för att man behöver en brutalt stor skylthållare för att täcka hålen i JDM-versionen :)
Det stämmer.
Jag har jagat efter en JDM-ramp då jag vill ha liten skylt bak +att det är hål i den vilket hade gjort det enklare när jag skulle peta igenom alla kablarna för parkeringssensorerna men nu får det vara som det är :)
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Rastaman
Inlägg: 368
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 2002

Re: Färg på dekorramp

Inlägg av Rastaman »

Var inne och kollade i din projektråd efter bilder på din bil...lacka dekorrampen vit, och skaffa en sån vinge som är på bilderna i denna tråden med vita raiserblocks :D
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Färg på dekorramp

Inlägg av Fnys »

Rastaman skrev:Var inne och kollade i din projektråd efter bilder på din bil...lacka dekorrampen vit, och skaffa en sån vinge som är på bilderna i denna tråden med vita raiserblocks :D
...och GT-FOUR texten i raiserblocken till vingen ska vara i svart?
Gillar din smak och har sakta börjat tänka om ;)
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Färg på dekorramp

Inlägg av Glenn »

Det som är lite trist är ju att hålbilden är annorlunda om man har faceliftvingen, så ska man byta till den gamla typen av vinge (med raiserblocks då vanligen, utan är den ju betydligt fulare än faceliftvingen IMHO) så får man en del jobb att fylla igen hål och borra nya.

För länge sen hittade jag nån som sålde en hel ST202-baklucka från faceliftade modellen (alltså inklusive högt bromsljus men helt utan hål för vinge) billigt som jag funderade på att köpa just för att kunna välja vinge, men efterssom det är jävligt bökigt och dyrt att frakta bakluckor så sket jag in det :) ..Dessutom ska väl faceliftvingen vara bättre än den gamla också så..

..Det finns ju f.ö nån som har tillverkat raiserblock för faceliftvingen som lyfter upp den en bit (inte lika extremt dock), men det tycker jag mest ser konstigt ut.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar