Vart köpa div. styling till E11 (E110)?

Allt mellan spoilers och vingar som till exempel ögonlock, grillar, fälgar, solfilm, kolfiber, plåt, aluminium och så vidare.
Hasse-91
Inlägg: 22
Blev medlem: sön 05 maj 2013, 13:01:27
Bilmodell: Corolla 4wd & FWD
Årsmodell: 1999
PostOrt: 82040

Vart köpa div. styling till E11 (E110)?

Inlägg av Hasse-91 »

Jag har en E11 (E110 eller va dom heter) Corolla kombi 4wd -99. Ägg-formade strålkastare.
Finns det andra bakljus till den med klara blinkersglas?
Finns det strålkastare som jag lagligt får ha xenon i? Kan ställa höjden inne i kupén om jag inte mins fel, men de betyder väll inte att jag får ha xenon lagligt i original strålkastarna?
Har hittat klarglas blinkers till sidorna på skruvat.se iaf, som jag ska köpa.
Undrar också om nån har nå förslag på lagliga LED lampor till position?
Och om nån har tips på dimljus?
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Vart köpa div. styling till E11 (E110)?

Inlägg av cheetah1 »

En 99:a är mest troligt helbilsgodkänd, så det hjälper inte vad du gör, du får inte byta till xenon ändå. För att få en bil typgodkänd med xenon krävs automatisk (dvs ingen ratt i kupén utan givare på upphängninen) nivåreglering, samt strålkastarspolning. Dock, om man har separat reflektor till halv- och helljus, finns det ingen besiktningsman som skulle slå ner på en bil med xenon i helljuset. Dock är det många som skulle slå ner på om du har det i halvljuset, samt en del av dina medtrafikanter som eventuellt skulle bli förbannade att dom även slår ner hela dig. ;) Sitter det H4 finns det inget bra sätt att göra det på för att inte blända (finns såkallad Bi-xenonsatser att köpa, men det blir sällan särskilt bra).
Det är dock tänkbart att du kan hitta strålkastare (ebay) med projektorer, och då skulle du med liiite bättre samvete kunna ha xenon i halvljuset, då det inte bländar sålänge man inte hamnar i ljuskäglan.
Hasse-91
Inlägg: 22
Blev medlem: sön 05 maj 2013, 13:01:27
Bilmodell: Corolla 4wd & FWD
Årsmodell: 1999
PostOrt: 82040

Re: Vart köpa div. styling till E11 (E110)?

Inlägg av Hasse-91 »

cheetah1 skrev:En 99:a är mest troligt helbilsgodkänd, så det hjälper inte vad du gör, du får inte byta till xenon ändå. För att få en bil typgodkänd med xenon krävs automatisk (dvs ingen ratt i kupén utan givare på upphängninen) nivåreglering, samt strålkastarspolning. Dock, om man har separat reflektor till halv- och helljus, finns det ingen besiktningsman som skulle slå ner på en bil med xenon i helljuset. Dock är det många som skulle slå ner på om du har det i halvljuset, samt en del av dina medtrafikanter som eventuellt skulle bli förbannade att dom även slår ner hela dig. ;) Sitter det H4 finns det inget bra sätt att göra det på för att inte blända (finns såkallad Bi-xenonsatser att köpa, men det blir sällan särskilt bra).
Det är dock tänkbart att du kan hitta strålkastare (ebay) med projektorer, och då skulle du med liiite bättre samvete kunna ha xenon i halvljuset, då det inte bländar sålänge man inte hamnar i ljuskäglan.
De va ju synd....

Hur äre med bakljus då? Går det att få tag på andra sånna?
Hasse-91
Inlägg: 22
Blev medlem: sön 05 maj 2013, 13:01:27
Bilmodell: Corolla 4wd & FWD
Årsmodell: 1999
PostOrt: 82040

Re: Vart köpa div. styling till E11 (E110)?

Inlägg av Hasse-91 »

Ingen som vet om det går att få tag på andra bakljus?
Tips på dimljus?
Skriv svar