Avensis-05 Kombi

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
nappen
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:18:10
Bilmodell: Avensis 2.0 Kombi
Årsmodell: 5

Avensis-05 Kombi

Inlägg av nappen »

Hej. Jag undrar vad det sitter för tändstift original på Avensis 2.0-05. Motor 1AZ-FSE. Denso sk20 br11 eller vkb20. Jag blir inte riktigt klok på densos hemsida. Dom skall bytas vid 9000 mil. Vad står det på original stiften från fabrik? Jag vill inte skruva ur och kolla innan jag handlat nya.

Hälsn. Stefan
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Avensis-05 Kombi

Inlägg av PierreW »

nappen skrev:Hej. Jag undrar vad det sitter för tändstift original på Avensis 2.0-05. Motor 1AZ-FSE. Denso sk20 br11 eller vkb20. Jag blir inte riktigt klok på densos hemsida. Dom skall bytas vid 9000 mil. Vad står det på original stiften från fabrik? Jag vill inte skruva ur och kolla innan jag handlat nya.

Hälsn. Stefan
Dom heter SK20BR11 . De andra numret gäller inte europa. Tog mig en titt på hemsidan.
Annars kan man ju slå en pling till sin lokale Toyota verkstad o fråga :thumbup: .

Längst ner på sidan står en förklaring på den lilla stjärnan "ATTENTION
The VKA16, VKA20, VKB16 and VKB20 are available except for EU and USA area. "
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
nappen
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 17:18:10
Bilmodell: Avensis 2.0 Kombi
Årsmodell: 5

Re: Avensis-05 Kombi

Inlägg av nappen »

Tack för det :)
Skriv svar