Lufta bromsarna på Corolla Verso års 2008 Diesel 12000 mil

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
moruno
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 14 apr 2013, 07:51:46
Bilmodell: toyota corrolla verso
Årsmodell: 2008
PostOrt: hisingen
Land (Country): sverige

Lufta bromsarna på Corolla Verso års 2008 Diesel 12000 mil

Inlägg av moruno »

Hej.
Jag har bytt huvudbromscylinder på min Toyota Corolla Verso års 2008 Diesel 12000 mil . Vi har "luftat systemet på den vanliga sättet " alltså, en trampa på bromspedalen den andra person släpper och stänger luftnippel på varje hjul på den traditionella sättet .
Efter detta var systemet luftfritt, men problemet är att under hela proceduren och även nu bromspedalen går i botten hela tiden utan motstånd . Spelar ingen roll hur man gör vi får ingen bromsverkan i bilen. Det finns ingen läckage alls och bromsbehållaren alltid varit påfylld under hela proceduren .
Min frågar är : är det nåt special annorlunda sätt att "lufta" systemet på denna bilen ? har läst att vissa säger att bilar med ABS är svara att lufta än dom utan ABS.
Vissa andra säger att det spelar ingen roll om det finns ABS eller inte när det gäller att lufta systemet.
Jag skulle vara ytterst tacksamt om någon har den kunskap om detta problem. Är det så att jag måste bogsera bilen till någon Toyota verkstad ? eller finns nåt jag har missat....
tack för alla inslag
shuu
Inlägg: 44
Blev medlem: mån 28 nov 2011, 18:16:47
Bilmodell: Toyota avensis 2.0
Årsmodell: 2004

Re: Teknik - Service & reparationer

Inlägg av shuu »

En spontan tanke, om kopplingen använder samma behållare/vätska har ni luftat även där?
Skriv svar