sprickbildning baklyktor Avensis 09

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
MsZ
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 22 nov 2012, 19:35:12
Bilmodell: yaris
Årsmodell: 2010

sprickbildning baklyktor Avensis 09

Inlägg av MsZ »

Vi har en Avensis 1,8 kombi -09.
Baklyktorna har sprickbildning/repor på insidan av glaset.
Har försökt få Toyota att stå för bytet av dessa som goodwill och de har godkänt att byta det ena, men endast materialkostnaden.
Ngn mer med erfarenhet av detta problem??
DreamSimon
Inlägg: 6
Blev medlem: tor 29 nov 2012, 09:29:30
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2001

Re: sprickbildning baklyktor Avensis 09

Inlägg av DreamSimon »

känner en men en lexus hade samma problem att baklycktorna spricker dom sa åt han att det var spänningar i bakluckan...
Användarens profilbild
YarisMek
Inlägg: 186
Blev medlem: fre 14 okt 2011, 19:00:56
Bilmodell: Yaris
Årsmodell: 2010
Land (Country): Sverige

Re: sprickbildning baklyktor Avensis 09

Inlägg av YarisMek »

Jag jobbar på en toyota verkstad o detta e inget ovanligt. Dom nya lyktorna klarar sig mye bättre/längre. Men dom flesta gick under garanti tiden. Vet ej vad jag ska säga :-| things happen
Schalke04
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 09 apr 2012, 11:30:43
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2009
Ort: Kalmar län

Re: sprickbildning baklyktor Avensis 09

Inlägg av Schalke04 »

Hej! hade samma problem på min Toyota Avensis-combi -09/10. Detta hände 2! ggr och dom bytte faktiskt utan snack då jag hävdad ursprungsfel. Tog även foto då det bildades kondens i lamphuset, så dom kunde inte snacka bort det. ;) Lamphusen verkar aningen känsliga men hittills har dom hållit!
andodl
Inlägg: 23
Blev medlem: ons 17 okt 2012, 08:56:28
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2008

Re: sprickbildning baklyktor Avensis 09

Inlägg av andodl »

Jag bytte mina två baklyktor för 3 månader sedan på min 2008:a.
Bytet var pga kondens, det blev goodwill och jag fick betala 200kr i arbetskostnad. Helt ok.
Skriv svar