startproblem corolla 1.6 -88

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Wize
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 01 jun 2009, 16:28:05
Bilmodell: Corolla 1.6
Årsmodell: 1988

startproblem corolla 1.6 -88

Inlägg av Wize »

Min Corolla vägrar starta. När jag testade den på morgonen var den väldigt nära på att starta men det ville sig inte. När jag testade några timmar senare var den nästan helt död. Testade med startkablar och då var den nära att starta igen.
Har testat med olika mycket gas men inget fungerar. Vad kan det vara för fel? Kan det vara batteriet trots att jag använde startkablar? Det är iallafall väldigt gammalt.

tackar för snabba svar är i akut behov av att den startar!!
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: startproblem corolla 1.6 -88

Inlägg av Dale »

Ladda batteriet igen å testa. Snurrar startmotorn snabbt å bra lär de inte vara nått med batteriet. Det kan ju vara så att du dränkt tändstiften å då e de svårstartat även med startgas. E de insprutning eller förgasare på kärran din? Är det insprutning ska man inte röra gasen alls när man startar. Är det förgasare kan ju det ha dunstat bensin (om bilen stått en längre stund å de e varmt ute) och då tar det en stund innan bensinen runnit fram till förgasaren.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: startproblem corolla 1.6 -88

Inlägg av cheetah1 »

Är det förgasare är det säkert sån där automatchoke. Trampa ner pedalen i botten och släpp sen. Försök sedan starta. Tänder den till kan du prova att dutta till med gasen ett par gånger, tänder den till när du gör det är det att den får för lite soppa. (Med lite tur kanske den startar också, när du gör så..)

Är det insprutning är det illa, då ska den starta helt utan gas. Knas med kallstartsventilen kanske, eller med tomgångsventilen. Prova att göra rent tomgångsventilen (fast det kanske är dumt att ge sig på, jag vet ju inte hur mycket du kan..)

Dock borde den starta om man håller gasen stilla aningens nedtryckt, om det skulle vara det. Jag hade samma fel på min Camry när tomgångsventilen blev igensatt, och då fick man hela tiden sitta med lite gas på för att den skulle gå, men när man väl gjorde så var det inga problem att få den att starta.
huulago
Inlägg: 31
Blev medlem: lör 20 jun 2009, 17:22:26
Bilmodell: Corolla AE92
Årsmodell: 1991
PostOrt: Rinkeby
Land (Country): Schweden

Re: startproblem corolla 1.6 -88

Inlägg av huulago »

klickar det något när du försöker starta eller? om så är fallet ska du byta ut kopparstiften i startmotorn. kostar runt en 50 lapp på toyota
Användarens profilbild
Larco
Inlägg: 1044
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige
Ort: Upplands Väsby

Re: startproblem corolla 1.6 -88

Inlägg av Larco »

Får den gnista? Luktar bensin? Gammal bensin?
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Skriv svar