Bränsleledningar till insprutning

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kim R
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 19 jul 2012, 20:11:47
Bilmodell: Toyota Corolla
Årsmodell: 1989

Bränsleledningar till insprutning

Inlägg av Kim R »

Jag håller på att byta motor på min Toyota Corolla 1989, från en förgasarmotor till en insprutningsmotor 16 VALVE EFI som satt i en Toyota Corolla 1991, det jag undrar över är bränsleledningarna som går från tanken, jag ser 3 stycken. En ledning går via som jag tror ett bränslefilter, ledningen går sedan vidare till insprutningen. Sedan går en bränsleledning in i en mycket större klump som har samma form som en mindre hink, det är 2 anslutningar högst uppe på denna "Hink" Vad är denna "Hink" för något? Det är inte någon el kopplad till denna hink, däremot pös den en stund när jag kopplade ut en slang från den ena kopplingen som sitter där uppe. Sedan undrar jag var bränslepumpen sitter?

Tacksam för några tipps eller svar!
Ha en trevlig helg!

Mvh Kim R
Användarens profilbild
Stigge
Inlägg: 195
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 13:53:59
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 1975

Re: Bränsleledningar till insprutning

Inlägg av Stigge »

Kim R skrev:Jag håller på att byta motor på min Toyota Corolla 1989, från en förgasarmotor till en insprutningsmotor 16 VALVE EFI som satt i en Toyota Corolla 1991, det jag undrar över är bränsleledningarna som går från tanken, jag ser 3 stycken. En ledning går via som jag tror ett bränslefilter, ledningen går sedan vidare till insprutningen. Sedan går en bränsleledning in i en mycket större klump som har samma form som en mindre hink, det är 2 anslutningar högst uppe på denna "Hink" Vad är denna "Hink" för något? Det är inte någon el kopplad till denna hink, däremot pös den en stund när jag kopplade ut en slang från den ena kopplingen som sitter där uppe. Sedan undrar jag var bränslepumpen sitter?

Tacksam för några tipps eller svar!
Ha en trevlig helg!

Mvh Kim R
Kolcanister!
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1989_T ... 701.6.html
Användarens profilbild
Hemiyoda
Pay User
Inlägg: 503
Blev medlem: tor 05 feb 2009, 22:11:02
Bilmodell: Charmant
Årsmodell: 1987
PostOrt: Västerås
Land (Country): Sverige
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Bränsleledningar till insprutning

Inlägg av Hemiyoda »

Pumpen sitter nästan alltid i tanken på denna generation bilar (och framtida).
Erik Berg
Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!
Skriv svar