Får ingen kyla i bilen?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Driver
Inlägg: 32
Blev medlem: fre 29 maj 2009, 17:53:46
Bilmodell: Celica st 182
Årsmodell: 1990
Land (Country): Sverige
Ort: Södertälje

Får ingen kyla i bilen?

Inlägg av Driver »

Halloj gott folk :). Ny här på forumet men har en liten fråga, har en celica 90a med trasig ac, nu vet jag ju att jag inte kan få någon riktigt kyla då ac inte fungerar, men borde jag inte få kall luft när jag har reglaget på kallt? som det är nu så kommer det bara varm luft. Lite noob fråga kanske?;-) men man måste ju fråga:-)
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Får ingen kyla i bilen?

Inlägg av Dale »

Du borde då få in samma luft som utifrån. Är det 20 grader i luften utanför bilen borde ju luften inne i bilen ligga där ikring med. Funkar då så på min Celica tills jag trycker på AC knappen å då blire kallt. Om det inte är som på min Carina att kranen inte stänger ordentligt så det sipprar igenom en del hett kylvatten från motorn så de blir rätt varmt i kupen iaf. På Carinan brukar jag då haka loss vajern i motorutrymmet för att kunna dra kranen 1-2 mm till å då blire inge värme in i kupen.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Driver
Inlägg: 32
Blev medlem: fre 29 maj 2009, 17:53:46
Bilmodell: Celica st 182
Årsmodell: 1990
Land (Country): Sverige
Ort: Södertälje

Re: Får ingen kyla i bilen?

Inlägg av Driver »

Aha tackar för svaret :) ska kolla upp det där med kranen också!
Skriv svar