Montera i Crush Tubesen och få bussning rätt?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Inso
Inlägg: 23
Blev medlem: lör 23 maj 2009, 08:38:02
Bilmodell: Celica GT-4 ST205
Årsmodell: 1996
PostOrt: Karlskoga
Land (Country): Sverige

Montera i Crush Tubesen och få bussning rätt?

Inlägg av Inso »

Hur "centrerar" man crush tubesen (Part number: 90389-21003). Eller rättare sagt får bussningen i "bananarmen" eller
"Front Suspension Tie Rod" (Vad den nu kallas, ni ser nog på bilden vilken jag menar) att lina
upp tillräckligt för att kunna föra in en crush tube utan att den deformeras (inte direkt
tjocka rackare det där, försökte få tag på en med grövre gods ifrån ett gruppköp på GT4OC men det rann
ut i sanden) Metalldelen på bussningen är ju så vasst räfflad att den äter sig fast fel när man försöker
flytta rätt den för att skapa ett bra hål för att föra in en crushtube (Har inga nya crushtubes beställda än men jag antar att
man måste ha i nya efter varje gång man demonterat tryrningen). Vill bara kunna montera ihop framvagnen
(ev temporärt) så jag kan montera på framdäcken igen och flytta omkring lite på bilen om det behövs. Ev
till en kompetent motorfirma då jag mer eller mindre gett upp drömmarna om att plocka ihop motorn själv...

Här följer lite bilder där den sitter ordentligt snett på alla sätt och vis;

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild