Oljebyte i automatlåda till Previa-94?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
bnkt
Inlägg: 21
Blev medlem: tor 26 mar 2009, 14:05:22
Bilmodell: Previa
Årsmodell: 94
PostOrt: Arboga

Oljebyte i automatlåda till Previa-94?

Inlägg av bnkt »

Hur viktigt är det med oljebyte i en automatlåda? Jag köpte min Previa för ett år sedan och nu tycker jag att den behöver några kilometers körning(bli varm?) innan den växlar som den ska. Det som händer är att fyrans växel(överväxel) tar tid på sig att hoppa i jämfört med när jag köpte bilen.
matsirom
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 19 jul 2009, 23:12:04
Bilmodell: avensis
Årsmodell: 2002
PostOrt: 44497
Land (Country): Sverige

Re: Oljebyte i automatlåda till Previa-94?

Inlägg av matsirom »

Hej, har haft samma fel i 5-6 år nu på min previa 94 också. Blir varken bättre eller sämre. Byter växellådsolja nån gång om året.
bnkt skrev:Hur viktigt är det med oljebyte i en automatlåda? Jag köpte min Previa för ett år sedan och nu tycker jag att den behöver några kilometers körning(bli varm?) innan den växlar som den ska. Det som händer är att fyrans växel(överväxel) tar tid på sig att hoppa i jämfört med när jag köpte bilen.
Skriv svar