Oljeförbrukning, test i Kungens Kurva

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
carlen
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 11 maj 2009, 11:08:06
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2003
PostOrt: Huddinge
Land (Country): Sverige

Oljeförbrukning, test i Kungens Kurva

Inlägg av carlen »

Min Avensis -03 drar 0,38 liter olja per 100 mil.
Toyotaverkstaden i Kungens Kurva mäter dock min förbrukning till 0,20.
Jag påpekar för verkstadschefen Jon Nilsson att olja fylldes på till 8 mm över max vid teststart, alltså för mycket, vilket förklarar det felaktiga värdet.
Han svarar i princip att jag ljuger och resultatet ligger fast. "Mina tekniker skulle aldrig slösa olja på det viset."
Jag känner mig både lurad och kränkt men vet inte hur jag ska gå vidare för att få upprättelse.
Är det någon som vet vart jag kan vända mig högre upp i hierarkin på Toyota?
Användarens profilbild
Skynerd
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 07 maj 2009, 21:55:57
PostOrt: BORÅS
Land (Country): SVERIGE

Re: Oljeförbrukning, test i Kungens Kurva

Inlägg av Skynerd »

Usch, låter tråkigt.

Ringer du till huvudkontoret lär väl de veta. Annars kan du försöka mäta upp det här hos en helt oberoende aktör. Hör med konsumentverket!

Lycka till och ha is i magen! :)
Tidigare (Toyota-) bilar: Supra MK3 3.0L Turbo - 89, Celica ST202 -94, Celica ST192 -90 (förstabil).
Skriv svar