Kupeuttag, genomföring torpedvägg.. Yaris 2001.

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Joperra
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 19 feb 2012, 14:18:51
Bilmodell: Yaris 1.0
Årsmodell: 2001

Kupeuttag, genomföring torpedvägg.. Yaris 2001.

Inlägg av Joperra »

Hej, håller på att installera motorvärmare på min Yaris 1.0 2001:a. Har fått in värmaren och kontaktstycke med mera, men gick bet när jag skulle hitta vägen genom torpedväggen för att kunna koppla in kupevärmaren.

Har letat, men inte kunnat hitta infon.. Finns det någon som vet var man går igenom? Tack!

mvh Per
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Kupeuttag, genomföring torpedvägg.. Yaris 2001.

Inlägg av Glenn »

Nu kommer säkert nån annan som har koll på just yarisen att svara, men det är ju inte säkert att det finns ett ställe för det, på den tiden jag jobbade med att (bland annat) montera värmare så vet jag att på vissa bilar fick man ta upp hål själv, vilket aldrig var kul, även om man hade instruktioner om var man skulle hålsåga så är det ändå alltid trist att borra hål i karossen på nya bilar, med rostskydd som ska torka innan man kan montera resten..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Kupeuttag, genomföring torpedvägg.. Yaris 2001.

Inlägg av PierreW »

Hej, det sitter en gummibälg med kabelstam till motor ECU:n till höger i motorrummet, vänster framifrån sett alltså.

I den gör man ett hål, lämpligtvis klipper man av en av de små "strutarna" eller vad man ska kalla de, sen trycker man in kabeln lite snett ned åt vänster.
Då brukar den titta ut nere vid golvet på passagerarsidan.

Den gummibälgen finns på alla Toyota modeller med ECU:n under handskfacket vad jag minns ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Joperra
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 19 feb 2012, 14:18:51
Bilmodell: Yaris 1.0
Årsmodell: 2001

Re: Kupeuttag, genomföring torpedvägg.. Yaris 2001.

Inlägg av Joperra »

Grymt!!! Den hittar jag! Stort tack!! :thumbup:
UlMo
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 22 sep 2015, 19:48:39
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 2000
PostOrt: Falun

Re: Kupeuttag, genomföring torpedvägg.. Yaris 2001.

Inlägg av UlMo »

Och hur gör man på en 2014 då?
Skriv svar