Serviceprotokoll på Yaris.

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Serviceprotokoll på Yaris.

Inlägg av PierreW »

Tomas88 skrev:Ja ja ja. :evil: :lol:
Ska se om jag hittar den. Hoppas nu bara inte alla nipplar sitter fastrostade.
Föressten i vilken ordning skall man ta det.
Hade först tänkt HB, VB, HF, VF. Men nu kom ju en femte punkt in. Ska man ta den sist eller när passar bäst?
Hjulen spelar ingen större roll men ja har vanan att alltid börja bak. Slavcylindern tar du lämpligtvis sist när du har ny fräsh vätska i hela behållaren.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Tomas88
Inlägg: 27
Blev medlem: tor 23 apr 2009, 19:52:20
Bilmodell: Yaris
Årsmodell: 2001
Kontaktperson: 57LF6I
Ort: Ljungby

Re: Serviceprotokoll på Yaris.

Inlägg av Tomas88 »

Så då var bromsvätskan bytt också.
Gick oväntat lätt. Hade väntat mig att luftnipplarna skulle jäklas lite men detta var aldrig några problem.

Var dock lite konfunderad eftersom ungefär 1/4 av behållaren fortfarande hade gammal vätska i sig fastän det hade kommit fram ny där bak. Visade sig dock att denna åkte ut när jag pumpade ut vätskan ur slavcylindern.

Jag får tacka för alla tips och råd jag fått.

Kan säga att jag från början trodde att en sån här liten japanbil skulle vara mer svårservad och krångligt att komma åt än tex Volvo som jag tidigare bara har skruvat med. Men så var inte fallet. Av det jag har fixat med i alla fall, kanske är bäst att tillägga. Kan väl bero lite på att det är den minsta motorn också kanske... vad vet jag.
Skriv svar