Ta loss startmotorn

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kocken28
Inlägg: 41
Blev medlem: tor 26 mar 2009, 15:01:31
Bilmodell: Celica Gti
Årsmodell: 90
PostOrt: Rimbo
Land (Country): Sweden

Re: Ta loss startmotorn

Inlägg av Kocken28 »

Har köpt nya bleck och solenoid nu för 231 kr, så imorgon ska jag ge mig på skiten och så får vi se om det funkar,
iallafall en början, kanske är det som är problemet eller inte, jag tackar för all hjälp jag fått och kanske hör av mig imorgon om det inte funkar, kommer ändå skriva om allt gått bra, så ska ni ha ett stort tack

Christian
Kocken28
Inlägg: 41
Blev medlem: tor 26 mar 2009, 15:01:31
Bilmodell: Celica Gti
Årsmodell: 90
PostOrt: Rimbo
Land (Country): Sweden

Re: Ta loss startmotorn

Inlägg av Kocken28 »

Köpte en solenoid häromdagen och när jag skulle byta, såg jag att den nya är mycket kortare , alltså den här pinnen, är det rätt modell då eller spelar det ingen roll??????
Dom sa att det var rätt modell på generator grossiten.

Tacksam för snabbt svar då jag håller på just nu!
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: Ta loss startmotorn

Inlägg av Jonex »

Låter inte som att det är rätt, solenioden har ju en viss slaglängd.

Men börja med att kolla blecken, är dom slitna ? Dom ska ju vara blanka och plana.

Själva solenioden brukar det inte vara några fel på enligt bilel-gubben jag pratade med.

Tror fortfarande på kabelglapp..
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Kocken28
Inlägg: 41
Blev medlem: tor 26 mar 2009, 15:01:31
Bilmodell: Celica Gti
Årsmodell: 90
PostOrt: Rimbo
Land (Country): Sweden

Re: Ta loss startmotorn

Inlägg av Kocken28 »

Hej jag ska byta solenoid imorgon, det var fel,
Ja blecken var helt utslitna var inte alls mycket kvar där, sen var det dom ojämt slitna oxå, men dom är utbyta och ska bara hämta nya solenoiden och sätta fast den och prova.
Skriv svar