Bromsarna är skit dåliga.nya belägg skivor i bra skick.st162

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Johannes Rydberg
Inlägg: 377
Blev medlem: tor 16 apr 2009, 21:21:38
Bilmodell: Celica st 162
Årsmodell: 88
PostOrt: Henån
Land (Country): sverige

Bromsarna är skit dåliga.nya belägg skivor i bra skick.st162

Inlägg av Johannes Rydberg »

bytte belägg och tog isär broms oken även kolv p.g.a dåliga samt ojämn broms verkan.

men broms verkan överlag förbättrades mkt . från riktigt dåligt typ katastrof till ej bra. dom tar jämnt men det känns som att det inte finns nåt broms servo nästan. allmänt tung trampad.

bytte så mkt broms vätska som jag kunde i samnband med luftningen.

ej abs st162 88´´

har ni några ideer?
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: Bromsarna är skit dåliga.nya belägg skivor i bra skick.st162

Inlägg av Jonex »

Luft i bromssystemet ? Lossa luftnippeln på ett ok i taget och trampa på bromsen.
Bäst om man är 2 så man ser när det bara kommer bromsvätska istället för luft.
När du gjort det så fyller du upp bromsvätskan till rätt nivå igen och ut och gasa /bromsa.

* Kom ihåg att du har dåligt tryck dom första gångerna du trampar på bromsen, glömde det när jag motionerade
kolvarna på min Carina E , slog igång bilen och körde iväg, rullade rakt ut i första korsningen, fick ta handbromsen.
Men det gick ju bra.
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Skriv svar