Gasfjädrar baklucka Camry touring -94

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
JamtCamry
Inlägg: 16
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 09:02:31
Bilmodell: Camry
Årsmodell: 94

Gasfjädrar baklucka Camry touring -94

Inlägg av JamtCamry »

Är det någon som vet vilket Newton tal det skall vara på dessa fjädrar. Behövde nya till min bil och frågade på toyota och är glad att hjärtat klarade den chocken, 1800 kr st. Har nu hittat pirat som fungerar med en enklare modifiering av nedre fästet men jag behöver veta styrkan för att kunna beställa. priset på pirat blev ung 350 st så det känns angeläget att lista ut detta.

/Magnus
Orcus
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 22 mar 2009, 00:08:49
Bilmodell: Carina E 1.8 Touring
Årsmodell: 1997

Re: Gasfjädrar baklucka Camry touring -94

Inlägg av Orcus »

vart har du hittat pirat? jag är ute efter såna dämpare till min Carina E också, priset hos Toyota till min bil var på 1300kr/par och på mekonomen 1200kr/par vilket jag tyckte var lite väl saftigt då Biltema säljer sina dämpare för 398kr/par fast då enbart till Avensis :(
JamtCamry
Inlägg: 16
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 09:02:31
Bilmodell: Camry
Årsmodell: 94

Re: Gasfjädrar baklucka Camry touring -94

Inlägg av JamtCamry »

Företaget heter ABR (AB Reservdelar) och om man sitter med återförsäljarrättigheter så kan man komponera ihop egna gasfjädrar både vad gäller dimmensioner och styrka samt monteringsdetaljer. Dock finns inte själva plåtfästet som jag skruvar fast i karossen på camryn men den tar jag från de gamla dämparna och skruvar fast på de nya
Skriv svar