Svårstartad corolla -88

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
stuffe
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 29 mar 2009, 19:38:31
Bilmodell: toyota corolla
Årsmodell: 1988

Svårstartad corolla -88

Inlägg av stuffe »

Har nyligt investerat i denna trevliga lilla bil. En Corolla 1.6 twincam från 1988. Den är inte felfri och jag undrar nu om någon kan hjälpa mig. På morgonkvisten så vill hon(corollan) inte gärna starta. Får hålla på ett tag med startmotorn för att sedan hoppa igång som om det aldrig varit ett problem. Nu undrar jag om det är ett vanligt problem som är lätt att fixa eller måste man leta hejvilt med tummen mitt i näven?
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: Svårstartad corolla -88

Inlägg av Jonex »

Gammalt bränslefilter kanske, kan gå trögt att få upp soppatrycket då.
Om startmotorn går på full effekt så du kan utesluta dåligt batteri eller dålig jordning så är det nog bara soppafiltret kvar.
Eller så kan det vara något knas med insprutnings/förgasar- historien.
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Skriv svar