Xenon Ljus

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Superbird
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 09 mar 2009, 08:24:38
Bilmodell: Avensis 2,0 Executive
Årsmodell: 2003

Xenon Ljus

Inlägg av Superbird »

Har idag lämnat in en Goodwill ansökan på mina xenon ljus som blivit svaga, efter att jag läste om dom i gamla forumet.
Hoppas nu att det går bra :)
Toyota Avensis 2,0 Executive 2003
Dodge Challenger R/T 1971
Niklas sthlm
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 24 mar 2009, 19:07:05
Bilmodell: Avensis 2,2 D4D Executive+
Årsmodell: 2007
PostOrt: 18696
Land (Country): Swe

Re: Xenon Ljus

Inlägg av Niklas sthlm »

Hoppas att det löser sig,

För mig gick det superenkelt, åkte bara till min verkstad där jag sa att halvljuset är riktigt jävla uselt, varpå dom svarade att då byter vi båda dina lysen komplett med allt!! När jag sedan hämtade ut bilen var det som natt o dag på halvljuset. Grym service!! Dock är det riktigt konstigt hur lysena kan blivit så kassa då bilen bara rullat 3500 mil??
Man får hoppas att det är något slags uppdatering man fått ta del av nu, annars blir det relativt dyrt för toyota om dom ska byta mina xenonljus varannan gång jag servar bilen :lol:
Användarens profilbild
Superbird
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 09 mar 2009, 08:24:38
Bilmodell: Avensis 2,0 Executive
Årsmodell: 2003

Re: Xenon Ljus

Inlägg av Superbird »

Ja det gick ju bra ialla fall fick höger xenon utbytt men fick betala arbetskostnaden 1350 kr, inte alls nått att bråka om . Ypperlig service av Toyota :D
Toyota Avensis 2,0 Executive 2003
Dodge Challenger R/T 1971
mattish
Inlägg: 51
Blev medlem: tis 21 apr 2009, 18:34:00
Bilmodell: Fabia TDI
Årsmodell: 2011
PostOrt: VINsLÖV

Re: Xenon Ljus

Inlägg av mattish »

Kanon!
Det är bra att man får det på en såpass gammal bil. Den är ju ändå 6 år gammal.
Jag fick mina bytade i februari och vilken underbar skillnad. Saknar dom gamla inget alls :D
Skriv svar